اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهانپور:

نتیجه‌گرایی فوتبال کشور را به حاشیه برده است

خبرگزاری فارس: پیشکسوت فوتبال گیلان گفت: نتیجه‌گرایی، فوتبال کشور را به حاشیه برده است و به انجام اقدام‌های فرهنگی در این رشته ورزشی توجه نمی‌شود.

نتیجه‌گرایی فوتبال کشور را به حاشیه برده است

مجید جهانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری دربی فوتبال گیلان بین تیم‌های ملوان و داماش، اظهار کرد: با وجود گذشت 12 سال از عمر لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور، فوتبال ما همچنان در مرحله گذار از آماتور به حرفه‌ای است و هنوز جا برای کار دارد.

وی، تفاوت فوتبال فعلی با شرایط گذشته را حاکم شدن مسایل مالی و افزایش تعداد رسانه‌ها و پرداختن به حاشیه‌ها عنوان کرد.

سرمربی اسبق پگاه گیلان، مهم‌ترین مشکل فوتبال کشورمان را نتیجه‌گرایی دانست و اذعان کرد: در این فوتبال همه به دنبال نتیجه هستند و به همین دلیل فرصتی برای پرداختن به جنبه‌های دیگر نمی‌ماند و به کارهای فرهنگی توجه چندانی نمی‌شود.

وی ادامه داد: فوتبال کشور نیازمند راهکار راهبردی مناسب است و نباید در هر شرایطی تنها به نتیجه فکر کرد تا مربیان و مسئولان باشگاه‌ها بتوانند اهداف فرهنگی خود را در داخل تیم و روی سکوها ارتقا دهند.

جهانپور درباره برگزاری دربی فوتبال گیلان گفت: هیجان و حساسیت در بین مصاف‌های نمایندگان فوتبال رشت و انزلی از گذشته با دیدار تیم‌های سپیدرود و استقلال به عنوان نمایندگان رشت و ملوان انزلی وجود داشته است.

وی با تصریح بر اینکه باید رقابت در داخل زمین و رفاقت در بیرون از زمین وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: این رقابت سالم است که موجب پیشرفت می‌شود.

این پیشکسوت فوتبال گیلان با بیان اینکه امروزه تنش‌ها روی سکو بیشتر از داخل زمین است، تصریح کرد: همانگونه که در فوتبال بازیکنان نیاز به آموزش دارند، هواداران نیز نیازمند آموزش‌های لازم هستند.

وی یادآور شد: AFC نیز به همین دلیل کانون هواداران را تعریف کرده تا آموزش‌های لازم از این طریق به هواداران داده شود و ناهنجاری‌ها کاهش یابد. 

جهانپور با تاکید بر حفظ نقاط قوت و برطرف کردن ضعف‌ها یادآور شد: نباید تنها در آستانه دربی به فکر کارهای فرهنگی باشیم و در واقع بسترسازی مناسب، کار یک یا دو روز نیست بلکه یک پروسه دراز مدت بوده که نیازمند فراهم کردن مقدمات و امکانات است.

وی خاطر نشان کرد: فوتبال گیلان ظرفیت آسیایی شدن را دارد و باید این توانایی را در داماش و ملوان باور و هر چه سریع‌تر شرایط فوتبال گیلان را به استانداردها نزدیک کرد.

انتهای پیام/84001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول