اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد

مهلت پرداخت عوارض نوسازی شهرداری تا پایان اسفندماه 91

خبرگزاری فارس: معاون مالی شهردار مشهد گفت: مهلت پرداخت عوارض نوسازی و عمرانی شهرداری تا پایان اسفند ماه امسال است و افرادی‌که در ملت مقرر عوارض خود را پرداخت نکنند مشمول 9 درصد جریمه می‌شوند.

مهلت پرداخت عوارض نوسازی شهرداری تا پایان اسفندماه 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری ظهر امروز در نشست خبری در شهرداری مرکز اظهار کرد: توزیع قبوض عوارض نوسازی و عمرانی شهری از دو ماه پیش شروع شده به طوریکه در حال حاضر عوارض به صورت کامل توزیع شده است.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد افزود: 600 هزار قبض در این مرحله چاپ و توزیع شده که مبلغ این قبض‌ها 120 میلیارد تومان است و از این میزان 5 هزار و 825 نفر بدهی بیش از یک‌میلیون تومان دارند که در مجموع 44 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند.

انتظاری خاطر نشان کرد: افراد بدهکار به کمیسیون ماده 77 ارجاع داده می‌شوند و پرونده آنها با حضور قاضی، نماینده استانداری و نماینده شورا بررسی و سپس حکم صادر می‌شود.

وی یادآور شد: مردم در تامین هزینه‌های عمرانی شهر باید سهمی را پرداخت کنند که این سهم ناچیز است و منظور از عوارض نوسازی ، نوسازی پلاک نیست بلکه عمران شهری است و مهلت پرداخت عوارض نوسازی و عمرانی شهرداری تا پایان اسفند ماه است.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد تصریح کرد: افرادی‌که به موقع عوارض خود را پرداخت می‌کنند مشمول 10 درصد جایزه خوش حسابی و افرادی که عوارض خود را در مهلت مقرر پرداخت نکنند مشمول 9 درصد جریمه می‌شوند و علاوه بر جریمه قانون‌گذار به شهرداری اجازه داده تا نسبت به قطع امتیاز برق و آب آنها اقدام کند.

انتظاری با بیان اینکه در این دوره از دریافت عوارض پرداخت حضوری وجود ندارد، تاکید کرد: برای سهولت پرداخت مردم شهرداری با 15 بانک تفاهم‌نامه منعقد کرده و افرادی‌که برای پرداخت قبض ابهام دارند می‌توانند با مرکز 137 تماس بگیرند.

وی با اشاره به عوارض پرداختی نوسازی و عمرانی امسال گفت: عوارض پرداختی مردم در امسال نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم که مبلغ عوارض تا پایان سال به 28 میلیارد تومان برسد.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد افزود: تاکنون 9 میلیارد از سهم عوارض نوسازی وصول شده و افراد با مراجعه به سایت اینترنتی شهرداری می‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/70022/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول