اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان عنوان کرد

حضور کرمان در جشنواره ملی صدای عشایر با 30 غرفه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان با 30 غرفه در جشنواره ملی صدای عشایر شرکت می‌کند.

حضور کرمان در جشنواره ملی صدای عشایر با 30 غرفه

‌حسین شمس‌الدینی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در جشنواره ملی صدای عشایر بیش از 30 غرفه در حوزه‌های مختلف به استان کرمان اختصاص داده است.

این مسئول افزود: غرفه‌هایی برای معرفی ارزش‌های معنوی این بخش از جامعه، به ویژه شهدا، ایثارگران و دیگر مفاخر اختصاص یافته که در نوع خود بسیار جالب و جذاب است.

شمس‌الدینی از حضور جمعی زیادی از عشایر استان کرمان در این جشنواره خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عشایر استان به برپایی سیاه چادر،‌ معرفی آداب و رسوم‌، اجرای مدرسه عشایری، نمایش لباس‌های محلی، وسایل زندگی، غذاها و شیرینی‌ها، صنایع دستی و هنرهای سنتی خود در کنار عشایر استان‌های دیگر می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان به عرضه خدمات خود می‌پردازند، عنوان کرد: در این جشنواره ملی جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و گردشگری استان کرمان نیز به علاقمندان معرفی می‌شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اجرای نواهای سنتی شهرستان‌های جنوبی استان‌ اذعان داشت: نمایش آیینی چاووش‌خوانی و پرده‌خوانی‌ عشایری از دیگر برنامه‌های جشنواره مذکور است.

به گزارش فارس، جشنواره ملی صدای عشایر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از تاریخ 14 تا 18 بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول