اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح ۵۷۵ پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در دهه فجر امسال ۵۷۵ پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۵۷۵ پروژه روستایی و عشایری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان‌، رضا نجفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: از مزایای تعداد 575 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر امسال 24 هزار و 951 خانوار بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اعتبار تعیین شده برای این تعداد پروژه 975 میلیارد و 36 میلیون ریال است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عمده این پروژه‌ها را در زمینه کشاورزی، برق منطقه‌ای، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و کمیته امداد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های دهه فجر در بخش کشاورزی با تعداد 291 پروژه است.

نجفی اضافه کرد: تشکیل 14 کمیته روستایی و عشایری در شهرستان‌ها، اعزام 40 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی برای سرکشی میدانی از 1000 روستا و ارائه خدمات رایگان‌، توزیع 10 هزار جلد کتاب آموزشی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دامی‌، برگزاری همایش کوهنوردی و پیاده‌روی در کوهپایه زابل، برگزاری بیست و دومین مسابقات حفظ و قرائت و مفاهیم قرآن کریم در شهرستانها و دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران از جمله این برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر است.

وی برگزاری مسابقه شترسواری، دو میدانی، اجرای موسیقی محلی در مکان افتتاح پروژه‌ها، بازدید مسئولان از زندگی عشایر در منطقه سیستان، نواختن گلبانگ انقلاب در مدارس روستایی، دیدار با ائمه جمعه در سراسر استان، برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی ویژه روستائیان و بهره برداران بخش کشاورزی و برگزاری گردهمایی تولیدکنندگان‌، کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی را از دیگر برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

انتهای پیام/‌75004/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول