اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه‌های عمومی کرمان:

عمل‌نکردن به توصیه‌های مذهبی علت عدم آرامش در زندگی زناشویی است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان گفت: منشا عدم حصول آرامش در زندگی زناشویی ضعف آموزه‌های دینی و عمل نکردن به توصیه‌های مذهبی است.

عمل‌نکردن به توصیه‌های مذهبی علت عدم آرامش در زندگی زناشویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ماشاءالله ابراهیمی در جمع قضات محاکم خانواده، استان فلسفه و منشا عدم حصول آرامش در زندگی زناشویی و سستی بنیان‌های خانواده را ضعف آموزه‌های دینی و عمل نکردن به توصیه‌های مذهبی  دانست.

وی اظهار داشت: 65 تا 75 درصد اختلافات زناشویی ناشی از نارضایتی جنسی زوج‌ها است در حالی که در آموزه‌های دینی راهکارهای ایجاد رضایتمندی شریک جنسی تبیین شده است و  باید برای رفع این مسئله چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی افزود: پیامدهای فروپاشی خانواده در اجتماع بسیار زیاد است و قاضی خانواده نیز باید به سهم خود به راهکارها و چگونگی تحکیم بنیان‌های خانواده بیندیشد.

ابراهیمی بیان کرد: قاضی محاکم خانواده باید حتی‌المقدور با آموزش آموزه‌های دینی برای استحکام بنیان خانواده گام بردارد.

وی تصریح کرد: باید به درخواست کنندگان عجول طلاق‌های توافقی فهماند که طلاق پایان سختی‌ها نیست، بلکه آغاز مشکلاتی است که فقط افراد طلاق گرفته از آن آگاهند.

ابراهیمی بیان کرد: درصد بسیار بالایی از افراد پس از طلاق آن قدر پشیمان می‌شوند و اگر زمان به عقب بر گردد، حاضر هستند با همان همسر خود با هر شکلی که شده بسازند.

وی با اشاره به نقش موثر آموزش آموزه‌های دینی در اصلاح ذات‌البین تصریح کرد: در سال جاری هیچ پرونده‌ای بدون اخذ نظریه مشاوران ثبت نشده و از یک هزار و 500 پرونده ارجاع شده به واحدهای مشاوره 480 خانواده به سازش قطعی رسیده و زندگی مشترک خود را ادامه داده‌اند.

این مقام قضایی مشارکت ائمه جمعه برای صیانت از نهاد خانواده را مهم برشمرد و اذعان داشت: با توجه به نصحیت‌پذیری جامعه از ائمه جمعه و جماعات و نقش و مسئولیت آنها باید از این ظرفیت بزرگ جامعه اسلامی نیز بهره برد.

ابراهیمی آثار روحی و روانی پس از طلاق به زوج‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید سعی شود تا حد لازم به زوج‌ها در آستانه طلاق آموزش‌های لازم داده شود که حداقل ازدواج بعدی آنها با شکست روبه‌رو نشود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان افزود: در نهایت چنانچه هیچ اقدامی مانع جدایی زوج‌ها از هم نشد باید جدایی را به صورت سازش و مصالحه تنظیم کرد تا پس از جدایی در پی انتقام از یکدیگر نبوده و در تربیت، آموزش و تعالی فرزندان با هم مشارکت داشته و آینده آنها را تحت تاثیر طلاق خود قرار ندهند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول