اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت اسناد خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش 6 دهم درصدی طلاق در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت اسناد خراسان‌رضوی گفت: امسال طلاق در خراسان‌رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش دهم درصد کاهش داشته است.

کاهش 6 دهم درصدی طلاق در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا رحمتی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح خانواده پایدار و مشاوره قضایی قبل از صدور احکام طلاق، تعداد طلاق‌های ثبت شده در 9 ماه منتهی به آذر امسال در دفاتر رسمی طلاق استان خراسان‌رضوی با عدد 10 هزار و 154 واقعه نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد 10 هزار و 214 واقعه بوده شش دهم درصد کاهش داشته است.

رحمتی‌زاده افزود: به نظر کاهش میزان طلاق‌ها در استان حاصل اجرای طرح مشاوران قضایی قبل از صدور حکم طلاق است که تغییر آماری در ماه‌های اولیه اجرای طرح بیشتر مشهود است.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سطح استان در حال تست است و به این منظور 208 دفترخانه ازدواج و 61 دفترخانه طلاق استان به تجهیزات اینترنتی و رایانه‌ای مجهز شده‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی گفت: با اجرایی شدن این سامانه، اطلاعات وقایع ازدواج و طلاق ثبت شده به صورت آنی در سرور و اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: بر اساس این اطلاعات و تفاهم‌نامه ادارات کل ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال استان اعلامیه ازدواج و طلاق برای ثبت در سابقه سجل زوجین به صورت الکترونیکی و آنی در سامانه هویتی ادارات ثبت احوال استان خراسان‌رضوی قرار می‌گیرد.

رحمتی‌زاده خاطر نشان کرد: از مجموع طلاق‌های ثبت شده امسال 7 هزار و 175 مورد خلعی، 2 هزار و 798 مورد بائن، 174 مورد رجعی و 7 مورد بذل مدت بوده و 13 واقع طلاق رجوع به ما بذل در سطح استان خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است.

امسال درآمد واحدهای ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی 28 درصد رشد داشت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی در ارتباط با درآمد واحدهای ثبت استاد خراسان‌رضوی گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 318 میلیارد و 524 میلیون ریال درآمد حاصل از عملکرد واحدهای ثبت اسناد و املاک استان با 28 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز شده است.

رحمتی‌زاده افزود: در این مدت 466 میلیارد و 832 میلیون ریال سپرده‌های دریافتی اشخاص و پرونده‌های اجرایی با 70 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز وصول و به حساب خزانه معین استان واریز شده است.

وی خاطر نشان کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک یکی از سه دستگاه برتر درآمدزای استان خراسان‌رضوی است و درآمد پیش‌بینی و مصوب امسال این دستگاه 215 میلیارد بوده که تا پایان آذر ماه امسال با تحقق 318 میلیارد درآمد با افزایش 48 درصدی رقم 103 میلیارد بیش از درآمد مصوب حاصل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی تصریح کرد: در همین مدت در اجرای وظایف شعبه‌های اجرای واحدهای ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی بیش از 201 میلیارد از مطالبات معوقه بانک‌های دولتی و 161 میلیارد از مطالبات معوقه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی استان وصول و به حساب بانک‌های ذی‌نفع واریز شده است و در این ارتباط بیش از 34 میلیارد نیم عشر دولتی حاصل و به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز گردیده است.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول