اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

گلستان با سکونت 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: این استان با سکونت بیش از 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است.

گلستان با سکونت 20 قوم نماد واقعی وحدت در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در راستای برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران، اقوام و عشایر استان گلستان در این جشنواره حضور یافته و به اجرای برنامه و معرفی آداب و رسوم قوم خود خواهند پرداخت.

وی با ذکر اینکه قومیت‎های مختلف در این استان سکونت دارند ادامه داد: وجود اقوام مختلف در گلستان سبب شده که آن را ایرانی کوچک یا کلکسیون اقوام ایرانی نام نهند، زیرا در کمتر استانی می‎توان سکونت بیش از 20 قوم را مشاهده کرد.

عباسی این استان را نماد واقعی وحدت در کشور خواند و گفت: مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی از همان روزهای اول انقلاب در سایه وحدت، صفا و صداقت و احترام متقابل، تمام نقشه‎های دشمنان را ناکام گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه هرکدام از این اقوام، آداب و رسوم و آیین‌های متفاوتی دارند، معرفی و اشاعه این آداب و رسوم را ضروری دانست و افزود: ایام دهه فجر امسال، برنامه‎های مختلفی با حضور این اقوام برگزار خواهد شد که از جمله حضور نمادین در راهپیمایی 22 بهمن (گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی) و شرکت در جشنواره ملی صدای عشایر در تهران است.

وی ادامه داد: در استان گلستان 20 قوم مختلف نظیر فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق و... زندگی می‌کنند، اما با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی در استان، مردم این خطه با صلح و صفا به زندگی خود ادامه می‌دهند و نقطه اشتراک آنها دین اسلام و فرهنگ ایرانی بوده و حلقه اتصال بین آنها زبان فارسی، منافع جمعی و مشترک شان در بهره‎وری از این سرزمین حاصلخیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان زبان‌های رایج در این استان را فارسی، ترکمنی، مازندرانی و سیستانی و... عنوان کرد و اذعان داشت: سکونت بیش از 20 قوم ایرانی با وحدت و مسالمت در کنار هم، استان گلستان را به نگارستانی از وحدت و اتحاد در کشور تبدیل کرده و اقوام ساکن در گلستان سالیان متمادی است با وحدت و اتحاد در کنار هم روزگار می‎گذرانند.

عباسی متذکر شد: استان گلستان به سبب قرار گرفتن در بخش مرزی شمالی و همچنین به دلیل اینکه ترکیبی از شیعه و سنی در این استان در کنار هم زندگی می‎کنند، از جمله استان‎های حساس و مهم کشور است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول