اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خبر داد

گرمه نخستین شهرستان سبز خراسان شمالی برخوردار از گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گرمه نخستین شهرستان سبز این استان بوده که با اجرای طرح‌های گاز رسانی روستایی از محل اعتبارات سفر رهبری، تمام مناطق شهری و روستایی آن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

گرمه نخستین شهرستان سبز خراسان شمالی برخوردار از گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین تقی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گاز رسانی به روستای اصغرآباد و رباط عشق از توابع شهرستان گرمه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی طول شبکه‌های گاز رسانی به این روستاها را چهار کیلومتر عنوان کرد و افزود: 60 خانوار زیر پوشش این طرح‌های گاز رسانی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین اعتبار صرف شده برای این پروژه‌های گاز رسانی به روستاهای گرمه را دو میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه از هفت شهرستان خراسان شمالی، گرمه نخستین شهرستانی بوده که تمام جمعیت آن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، اظهار امیدواری کرد تا این روند با اجرای طرح‌های گاز رسانی از محل اعتبارات سفر رهبری به سایر شهرستان‌ها نیز تعمیم داده شود.

تقی‌نژاد با بیان اینکه طول خط گاز سراسری 30 اینچی سرخس- نکا در محدوده خراسان شمالی 270 کیلومتر است، افزود: بعد از بحران سرما در سال 86 در جنوب استان یک خط انتقال 120 کیلومتری در مناطق غربی و جنوبی استان ایجاد که رینگ مناسبی را برای تقویت گاز ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح گاز رسانی کمربند مناسبی در جنوب استان تشکیل داده و این با نگاه 50 ساله انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه در این طرح‌های زیرساختی گاز رسانی عموماً به سمت جنوب استان توجه شد، گفت: در سفر رهبری مقرر شد تا گاز رسانی به روستاهای شمالی استان نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مرکز استان به خاطر افزایش ساخت و سازها، زیرساخت‌های گاز رسانی ضعیف است، تصریح کرد: بر همین اساس ایجاد رینگ‌های شبکه گذاری خطوط گاز در پیرامون این شهر برای تأمین گاز مورد نیاز از برنامه‌ها بوده تا در آینده دچار مشکل نشویم.

تقی‌نژاد اظهار کرد: در این راستا سه ایستگاه گاز در بجنورد فعالیت و به یکدیگر اتصال داشته که با اجرای سایر طرح‌های گاز رسانی برای دهه‌های آینده مشکلی در این زمینه در این شهر وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع شهرهای خراسان شمالی 15 شهر از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: گاز رسانی به سه شهر این استان نیز هم اکنون در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به وجود 241 هزار خانوار در استان تصریح کرد: از این میزان 199 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی شمار روستاهایی که در قالب سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد را 410 روستا اعلام کرد.

تقی‌نژاد تصریح کرد: از این تعداد 116 روستا در بجنورد، 89 روستا در شیروان، 70 روستا در اسفراین، 72 روستا در مانه و سملقان، 35 روستا در جاجرم، دو روستا در گرمه و 26 روستا در فاروج گاز رسانی خواهند شد.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه‌های گاز رسانی و همچنین تأمین زیرساخت‌های اجرای این پروژه‌ها در قالب چهار مصوبه، 116 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: صرفاً برای گاز رسانی به این روستاها 96 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی مدت اجرای این پروژه‌ها را سه ساله برشمرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه‌های گاز رسانی مجموعاً 47 هزار نفر از جمعیت ساکن در این روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

تقی‌نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تعداد پروژه‌های گاز رسانی و قابلیت پیمانکاران طرح‌های گاز رسانی اظهار کرد: در این راستا لیستی از پیمانکاران گاز رسانی استان‌های مختلف را دریافت و برای ورود پیمانکاران استان فراخوان‌هایی را ارسال و همچنین در روزنامه‌های کثیرالانتشار انتشار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: اکنون برای هر فراخوان دست کم 25 پیمانکار اعلام آمادگی کرده و آماده اجرای این طرح‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه تمام خریده‌ای شبکه‌های گاز رسانی در اجرای این پروژه توسط شرکت گاز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این اقدام برای جلوگیری از خسارات پیمانکاران به خاطر نوسانات بازار در چارچوب قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63002/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول