اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

گاز رسانی به 80 روستای خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از گاز رسانی به 80 روستای این استان از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی به این استان هم‌زمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

گاز رسانی به 80 روستای خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین تقی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد 41 روستا مربوط به شهرستان بجنورد، پنج روستا مانه و سملقان، 18 روستا شیروان، 13 روستا فاروج و سه روستا از توابع شهرستان اسفراین است.

وی طول شبکه برای اجرای این طرح‌های گاز رسانی را 650 کیلومتر عنوان کرد و افزود: با گازرسانی به این روستاها 10 هزار و 337 روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گفته تقی‌نژاد، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه‌ها 589 میلیارد ریال بوده که باید ظرف سه سال اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه 64 پروژه گاز رسانی به روستاهای مختلف این استان اخیراً آغاز شده است، افزود: در مجموع 144 پروژه گاز رسانی سفر رهبری شروع شده و یا عملیات آن در دهه فجر آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه در سفر رهبر انقلاب اسلامی چهار مصوبه برای توسعه گاز رسانی خراسان شمالی مصوب شد، تصریح کرد: اجرای خطوط انتقال گاز بام به صفی‌آباد، خطوط انتقال راز و غلامان، اجرای خطوط تقویت شبکه‌های گاز و گازرسانی به 410 روستا از جمله این مصوبات است.

وی با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های گازرسانی به روستاهای موضوع سفر رهبری از جمله ضروریات است، گفت: به همین منظور همزمان با دهه فجر اجرای خط انتقال این مناطق در مجموع با 70 کیلومتر شبکه گذاری و 270 میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

تقی‌نژاد افزود: با اجرای این پروژه‌های زیرساختی گاز رسانی امکان گاز رسانی به 257 روستا فراهم خواهد شد.

وی به دیگر پروژه‌های گازرسانی دهه فجر در استان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس گازرسانی به مسکن مهر حصارگرمخان و مسکن مهر آشخانه نیز با اجرای 5/6 کیلومتر شبکه و 7 میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گاز رسانی به شهرک صنعتی فاروج با صرف یک میلیارد و 260 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های دهه فجر عنوان کرد که همین مناسبت افتتاح خواهد شد.

* 15 پروژه گاز رسانی طرح مهر ماندگار آماده شد

وی همچنین طرح‌های مهر ماندگار در بخش گاز استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر همین اساس 20 پروژه گاز رسانی در طرح مهر ماندگار دولت قرار گرفته که گاز رسانی به 15 روستا آماده بهره برداری شده است.

تقی‌نژاد تصریح کرد: پنج پروژه گاز رسانی به روستاهای این استان نیز از محل مهر ماندگار تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

وی شمار روستاهای برخوردار از گاز در خراسان شمالی را تا دهه فجر امسال 285 روستا عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در ابتدای تاسیس استان صرفاً 26 روستا از نعمت گاز برخوردار بودند.

* مرگ خاموش در خراسان شمالی بالا است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره شمار جانباختگان در اثر گاز گرفتگی در استان طی امسال را 13 نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این تعداد حادثه منجر به فوت بر اثر هشت مورد گاز گرفتگی صورت گرفته که سه مورد هم مسمومیت داشته است.

تقی‌نژاد مرگ سه نفر در بجنورد را از حوادث تأسف بار عنوان کرد که در شهرک فرهنگیان این حادثه گازگرفتگی رقم خورده و منجر به فوت دو برادر و عروس خانواده و همچنین به کما رفتن مادر خانواده شد.

وی تصریح کرد: این حادثه بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن به خاطر نقص در دودکش روی داد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی شمار جان باختگان بر اثر گاز گرفتگی در استان طی همین مدت در سال گذشته را 15 نفر عنوان کرد و گفت: متأسفانه بر اساس تحقیقات انجام شده بیشتر حوادث در جوامع شهری استان روی داده است.

انتهای پیام/63001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول