اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه ‌فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 55 طرح عمرانی با 80 میلیارد ریال اعتبار در دهگلان

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان گفت: به مناسبت دهه ‌فجر از 55 طرح‌ عمرانی دهگلان با 80 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 55 طرح عمرانی با 80 میلیارد ریال اعتبار در دهگلان

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان، به تشریح پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این شهرستان در دهه مبارک فجر پرداخت و اظهار کرد: برای اتمام این طرح‌ها که در بخش‌های مختلف فرهنگی، کشاورزی، آموزشی، عمرانی و گاز‌رسانی به انجام رسیده‌اند اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: 23 پروژه عمرانی شامل دو پروژه سایت اداری، پنج پروژه مسکن محرومین، دو پروژه طرح هادی روستایی، دو پروژه آسفالت راه‌روستایی و 12 ساختمان دهیاری، همچنین هفت پروژه بخش کشاورزی شامل بهره‌برداری از یک پروژه پروار‌بندی گوساله 30 راسی، پروژه توسعه و تجهیز مرغداری گوشتی، نوسازی جایگاه دام صنعتی، طرح اجرایی آبیاری تحت‌فشار، پروژه انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن و طرح جمع آوری و قطعه بندی ماهی از طرح‌هایی هستند که آماده بهره‌برداری به مناسبت دهه مبارک فجر هستند.

فرماندار دهگلان اضافه کرد: چهار پروژه فرهنگی شامل مدرسه 9 کلاسه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، خوابگاه 80 نفری، مدرسه سه کلاسه و افتتاح دانشگاه علمی کاربردی دهگلان هم از پروژه‌های بخش فرهنگی هستند که کار اجرایی آنها به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: چهار پروژه گاز‌رسانی روستایی شامل گاز‌رسانی به روستاهای نیاز، علی‌آباد لوچ، دلک و تازه آباد، دو پروژه آب‌رسانی شامل بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی چراغ‌آباد و ناصر‌آباد و یک پروژه صنعتی نیز از طرح‌های بزرگ اجرا شده در شهرستان هستند که در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

رضایی همچنین از بهره‌برداری از 2 طرح هادی روستایی در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برای اجرایی طرح هادی این دو روستا اعتباری بالغ بر 5 میلیون و 600 هزار ریال هزینه شده است.

به گفته فرماندار دهگلان، بهره‌برداری از ساختمان اداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهگلان هم با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در دهه‌فجر انجام می‌گیرد.

رضایی بهره‌برداری از دو پروژه راه‌روستایی شامل آسفالت راه‌روستایی روستاهای لاله‌ای به کاکو به طول پنج کیلومتر و راه روستایی اسلمرز به میره‌کی به طول 5.4 کیلومتر را از پروژه‌های بخش راه‌روستایی در این شهرستان اعلام کرد که در دهه ‌فجر افتتاح خواهد شد.

وی همچنین بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی روستاها با اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال، سایت اداری بهزیستی با اعتباری بالغ بر 220 میلیون ریال، گاز‌رسانی به چهار روستا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال و ساخت دبیرستان 9 کلاسه با اعتباری افزون بر 790 میلیون ریال را از برکات سفر پر‌خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان در اردیبهشت معطر سال 88 در شهرستان دهگلان اعلام کرد.

فرماندار دهگلان کمک به طرح‌های بهسازی و جدول‌گذاری معابر و دفع بهداشتی فاضلاب و احداث  پل و جایگاه‌های زباله و خاک‌برداری و شن‌ریزی معابر روستایی را نیز از اقدامات دولت برای توسعه روستاها عنوان کرد و متذکر شد: در قالب این طرح‌ها در مجموع، یک هزار و 496 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها هزینه شده است.

رضایی انقلاب ‌اسلامی را طلیعه نهضت بزرگ اسلامی علیه ظلم جهانی دانست و افزود: انقلاب‌ اسلامی به رهبری امام‌ خمینی(ره) به حکومت 2500 ساله ستم‌شاهی پایان داد و نظامی عدالت‌محور و عدالت‌گستر را جایگزین آن کرد و ما امروز شاهد اقتدار و سربلندی و ارتقا جایگاه علمی سیاسی و معنوی این نظام‌الهی هستیم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه باید از همه فرصت‌ها برای توسعه کشور بهره‌مند‌ شد، اذعان داشت: مدیران دستگاه‌های دولتی باید در دهه‌فجر عملکرد و خدمات دولت را که در راستای پیشبرد برنامه‌های نظام پیاده‌شده به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول