اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد خبر داد

تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تزریق این اعتبار پروژه در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های نیمه تمام شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: این بیمارستان 120 تختخوابی به عنوان پروژه مهر ماندگار تا آخر دولت باید به پایان برسد که در حال حاضر پیشرفت آن 70 درصد است.

وی گفت: مسئولان استان به ویژه استاندار به پیمانکار پروژه تاکید کرده‌اند که با سرعت و رعایت کیفیت کار را به سرانجام برسانند و نگران تامین اعتبار نباشند که امیدواریم همانگونه که تاکنون 7 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، بقیه منابع آن نیز تامین شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد به مزایای تکمیل این پروژه در جذب گردشگران خارجی با هدف توسعه صنعت توریسم درمانی اشاره کرد و یادآور شد: به جای اینکه مسافران کشور آذربایجان به شهرها و استان‌های همجوار رهسپار شوند، می‌توانند از خدمات این بیمارستان استفاده کرده و نسبت به حل مشکلات درمانی اقدامات لازم را انجام دهند.

کریمی با اشاره به اینکه 13 طرح مهر ماندگار به صورت شهرستانی و سه طرح مهر ماندگار به صورت ملی در این شهرستان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر بیمارستان 120 تختخوابی طرح شبکه آبیاری سد خدا‌آفرین که از سال 83 آغاز شده با پیشرفت فیزیکی 27 درصد در حال اجراست.

این مسئول به سرمایه‌گذاری 152 میلیارد تومانی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: 94 کیلومتر عملیات اجرایی این پروژه است که 60 کیلومتر آن تا آخر دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد به استعداد بی‌نظیر شهرستان پارس‌آباد در حوزه آب و خاک اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار وجود دو کشت و صنعت مغان و پارس سد میل مغان قادر است 65 هزار هکتار از اراضی منطقه را آبیاری کرده و بستر کشت و زرع مناسب را فراهم آورد.

کریمی به اجرای شبکه پایاب سد خدا‌آفرین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شبکه 62 هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار و پارس‌آباد را زیر کشت آبی می‌برد و 20 هزار هکتار اراضی نیز از طریق سد عمارت آبیاری می‌شود که اجرای این پروژه‌ها مدت‌های مدیدی است که در حال انجام است.

وی افزود: اگر 20 هزار هکتار اراضی باقیمانده را نیز به طرح اضافه کنیم، 72 هزار هکتار از طریق شبکه سد خدا‌آفرین زیر کشت محصولات آبی می‌رود که 52 هزار هکتار اراضی نیز در استان همجوار آذربایجان شرقی از این مزیت استفاده می‌کند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: البته کانال‌کشی به طول 94 کیلومتر در دو حوزه پارس‌آباد و بیله‌سوار اجرایی شده که برای استفاده از این ظرفیت پمپاژ پنج و سه متر مکعبی در ثانیه احداث می‌شود تا شبکه پایاب خدا‌آفرین مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کریمی تصریح کرد: 13 هزار و 500 هکتار از اراضی که از طریق پمپاژ و شبکه اصلی اجرایی می‌شود 150 میلیارد تومان هزینه در برداشته که جهاد کشاورزی سعی می‌کند در واگذاری آن عشایر و روستاییان ساکن در دشت فتحعلی را در اولویت قرار دهد.

این مسئول در پایان سخنان خود بیان داشت: اگر قرار باشد اراضی نیز به کشاورزان واگذار شود بر اساس ثبت‌نام و راست‌آزمایی و به شرط سکونت در منطقه خواهد بود و در کنار آن سعی خواهد شد افراد واجد شرایط از این امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول