اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری قزوین اعلام کرد

تجهیز بیمارستان‌های قزوین به دستگاه اتوکلاو

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تمامی بیمارستان‌های شهر قزوین توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مجهز به دستگاه اتوکلاو شده‌اند.

تجهیز بیمارستان‌های قزوین به دستگاه اتوکلاو

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ عباس عسگری افزود: با توجه به اهمیت موضوع پسماند عفونی و اینکه تولیدکنندگان آنها بیش از همه به خطرات دفع غیر بهداشتی اینگونه پسماندها آگاه هستند، طبق مواد 7 و 13 قانون مدیریت پسماند و آیین‌نامه اجرایی آن (به شماره 18295-17/3/83 مصوب مجلس محترم شورای اسلامی)، مدیریت دفع و استرلیزاسیون پسماندهای عفونی به عهده تولید کننده این مواد گذاشته شده است و تنها در صورت تبدیل آنها به پسماند غیر عفونی، شهرداری موظف به حمل و نقل و دفع آنها توسط سیستم عمومی جمع‌آوری زباله‌ها می‌باشد.

عسگری در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اینگونه پسماندها همکاری و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص نحوه جمع‌آوری و حمل و نقل و دفع اینگونه پسماندها از مراکز مربوط را از بدو تأسیس (سال 84) در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در این راستا این سازمان با همکاری استانداری و اداره محیط زیست استان قزوین از آذر ماه سال 88 پیگیر اجرای ماده 7 قانون مدیریت پسماند بوده و تمام بیمارستان‌های شهر قزوین تا ابتدای سال 91 مجهز به دستگاه اتوکلاو شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: همچنین سازمان، پیگیر مشخص شدن وضعیت امحاء پسماند عفونی درمانگاه‌ها و مطب‌های تولیدکننده این نوع پسماند در شهر قزوین می‌باشد که در جلساتی که در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود تصمیم گرفته شد که مرکز تولید کننده از طریق خرید دستگاه اتوکلاو یا بستن قرار داد عادی سازی پسماند عفونی با نزدیک‌ترین بیمارستان مجهز به دستگاه اتوکلاو وضعیت امحاء پسماند عفونی خود را مشخص کند که تاکنون بعضی از درمانگاه‌ها اقدام داشته و عمده درمانگاه‌ها باقی مانده‌اند و اخطارهای لازم (طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند) ارسال و موضوع در حال پیگیری می‌باشد.

وی در پایان اعلام کرد: بیمارستان‌ها و برخی درمانگاه‌های شهر قزوین از ابتدای سال 89 تاکنون هزینه مدیریت و امحاء پسماند عادی و عفونی خود را پرداخت نکردند که این امر سازمان را در بحث خدمات‌رسانی به این واحدها دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/2667/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول