اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

بررسی مشکلات صنعت مازندران با حضور رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از برگزاری نشست هم‌اندیشی درباره بررسی مشکلات صنعت و تولید استان مازندران با حضور رئیس جمهور خبر داد.

بررسی مشکلات صنعت مازندران با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار مازندران در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها با نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی درباره صنعت و تولید استان اظهار داشت: این نشست با هدف هم‌افزایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به منظور برون رفت از مشکلات صنعت و تولید مازندران برگزار شده است.

سید علی‌اکبر طاهایی با اعلام این‌که مشکلات بخش صنعت و تولید کشور پیچیده است و باید در جلسات اقتصادی با شفافیت به طرح و حل آن‌ها پرداخت، اعلام کرد: در آینده نزدیک با همکاری مجمع نمایندگان استان و اهتمام سید حسن موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور، نشست و گپ و گفتی را درباره مسایل صنعت و تولید استان با رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه از برگزاری نشست دیگری در اسفندماه سال‌جاری با حضور نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های تولیدی و صنعتی استان درباره بررسی جامع و دسته‌بندی شده مشکلات صنعت و تولید استان خبر داد.

استاندار مازندران با توجه به اعمال تحریم‌های جدید دشمنان بر علیه ملت انقلابی ایران، تصریح کرد: در آینده‌پژوهی و تدوین سازوکارها باید مراحل بعدی تحریم نیز مورد توجه برنامه‌ریزان و مدیران قرار گیرد تا بتوان از مشکلات جلوگیری کرد.

وی پرداخت یک‌هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی در بخش مسکن مهر در مازندران را یک گام ارزشمند از سوی دولت عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که سیل اخیر بهشهر، چالوس، نوشهر و یا اطراف بابل، آمل، سوادکوه، بلده نور، یا منطقه لاویج و کلیجانرستاق و میاندرود و همین‌طور موضوع رانش در هزار جریب، هزینه هنگفتی را به دوش دولت نهاد.

طاهایی با توجه به برخی بی‌انصافی‌ها درباره عملکرد و اقدامات دولت نهم و دهم و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که اجرای یارانه‌ها کار بسیار خوبی بود، اظهار داشت: در ادبیات گفتمانی، هم بیان‌کنندگان و هم مطرح‌کنندگان مشکلات و مطالبات جامعه باید رعایت انصاف کنند.

استاندار مازندران با بیان این‌که مقام معظم رهبری اجرای هدف‌مندی یارانه‌ها را در راستای اصلاح الگوی مصرف مورد تأکید قرار داد، اظهار داشت: من نه به عنوان عضوی از دولت بلکه به عنوان شهروند استان این مسایل را مطرح می‌کنم و معتقد هستم برخی از این داوری‌ها هدف‌دار است.

وی با اشاره به این‌که در ماه‌های پایانی کار دولت با انتقاد صرف و حمله به اشخاص، گره‌ای از مشکلات کشور گشوده نخواهد شد، گفت: این ادبیات به هیچ وجه ادبیات قرآنی، توحیدی، فاطمی و علوی نیست. 

طاهایی با اشاره به این‌که با تقویت همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت استان می‌توان بر برخی از مشکلات غلبه کرد، اظهار داشت: اگر افرادی برای رضای خدا و توسعه استان نقدی بر من داشته باشند با حوصله و خویشتنداری به آن‌ها گوش و از آن‌ها بهره‌گیری خواهم کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: همواره از تحلیل‌ها و نقدهای اصحاب رسانه در راستای توسعه استان استفاده کرده و خواهم کرد. 

وی با بیان این‌که رئیس جمهور با اجرای طرح هدف‌مندی، گفتمان رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کرد و مجلس هم با تصویب این قانون در این راه به ایشان یاری رساند، خاطر نشان کرد: یکی از محوری‌ترین بحث هدفمندی یارانه‌ها، ارتقای بهره‌وری است و ارتقای بهره‌وری با اجرای این طرح از هدررفت انرژی در کشور جلوگیری کرد.

استاندار مازندران تأکید کرد: نباید با انجام عمل و یا قضاوتی نادرست از مواضع رهبری سبقت گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد: امیدواریم با همدلی و تقویت گفتمان مشترک در کاهش مشکلات استان موفق باشیم.

انتهای‌پیام/2296/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول