اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 18 طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی خراسان‎رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از بهره‌برداری 18 طرح عمرانی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان همزمان با ایام دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از 18 طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی خراسان‎رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‎ها پیرامون ایجاد زیرساخت‎ها در شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان‎رضوی با اعتباری بالغ بر 83 میلیارد ریال به بهره‎برداری می‎رسد.

این مسئول افزود: این طرح‎ها در ناحیه صنعتی زاوین و شهرک‎های صنعتی چناران، عطار، درگز، فناوری، بردسکن، چرمشهر،خیام، بینالود، کاشمر، کاویان و فریمان قرار دارند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سال 91 دوران خوبی برای رشد شاخص‎ها در شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان‎رضوی بوده است، افزود: نقطه ثقل هر سرمایه‎گذاری در تامین زیرساخت‎ها است و این شاخص در سال جاری از رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته در استان برخوردار بوده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان رضوی، عنوان کرد: با فراهم کردن زیرساخت‎ها می‎توان شاهد حضور بیشتر واحدهای صنعتی بود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان‎رضوی چتر حمایتی خود را در استان گسترش داده است، گفت: در گذشته برای هر واحد تولیدی حدود دو هزار مترمربع اختصاص می‎یافت که امروز این میزان به شش هزار متر مربع افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به رشد اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست، گفت: شرکت شهرک‎های صنعتی به لحاظ اهمیت فضای سبز در کشور مقام اول را کسب کرده است و در این راستا لوح سبز را از سازمان محیط زیست کسب کرده است.

سلیمانی گفت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از واحدهای تولیدی به شبکه فاضلاب و تصفیه خانه متصل بوده و به لحاظ حجم نیز 85 درصد از پساب‎های صنعتی در استان خراسان رضوی تصفیه می‎شوند.

وی با اشاره به بهره‎برداری از پنج تصفیه‌خانه در حال بهره‎برداری و سه تصفیه‌خانه در حال ساخت گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات و تکمیل مدول 4 و 5 تصفیه‌خانه پساب صنعتی شهرک صنعتی توس، این تصفیه‌خانه همچنان بزرگترین تصفیه‌خانه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/70005/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول