اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

آغاز طرح پزشک خانواده تا چند روز آینده در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از به بهره‌برداری رسیدن طرح پزشک خانواده تا چند روز آینده در استان قزوین در راستای کم کردن هزینه‌های مردم خبر داد.

آغاز طرح پزشک خانواده تا چند روز آینده در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبر زینالو در همایش نقش مدیران و دستگاه‌های اجرایی در اقتصاد مقاومتی که به همت سازمان بسیج کارمندان استان قزوین در سپاه این استان برگزار شد در خصوص راهکارهای ترویج اقتصاد مقاومتی در ادارات و همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این راستا اظهار داشت: حداقل سازی موانع تولید اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و حرکت به سمت تولید و الگو شدن برای دیگر کشورها و همچنین عمق بخشیدن به نظام اسلامی از جمله راهکارهای اشاعه اقتصاد مقاومتی در ادارات است.

وی بیان کرد: بالا بردن رفاه اجتماعی که در بالا بردن مشارکت مردم در همه جوامع تأثیرگذار است امری مهم بوده که در بالا بردن روحیه قشر دانشجو و فارغ التحصیلان جدید تأثیر گذار است.

این مسئول با تأکید بر حضور جوانان در همه عرصه‌ها اذعان کرد: باید از پدرسالاری در سیستم اداری کشور جلوگیری کرد زیرا این مسائل درد و آفت رشد هر جامعه‌ای می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اقتصاد مقاومتی را اقتصادی فعال و پویا دانسته و تصریح کرد: باید حرکت‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف و زمینه‌های مختلف باشد به طوری که محدودیت‌ها و تهدیدها فرصتی برای رشد و پیشرفت کشور باشند.

زینالو در ادامه در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه در راستای اشاعه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در علوم پزشکی استان قزوین با انتقال تجهیزاتی که در قسمت‌های خاص بکارگیری می‌شد الکترونیکی شدن انبارها، تجمیع مأموریت‌ها، تشویق به دورکاری، حمایت از تولید داخلی، تشویق به تجویز داروهای داخلی و بالا بردن بهره‌وری از جمله مواردی است که در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به واردات دارو عنوان کرد: درست است که 97 درصد از داروهای مصرفی را خودمان تولید می‌کنیم ولی باید در همه موارد استقلال دارویی خود را حفظ کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

این مسئول یادآور شد: طرح پزشک خانواده نیز تا چند روز آینده آماده بهره‌برداری است که به واسطه این طرح می‌توان هزینه‌های مردم را نیز کمتر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین راهکار دیگر توسعه اقتصاد مقاومتی را که این دانشگاه دنبال می‌کند تجمیع خدمات پزشکی در روستاها عنوان و تأکید کرد : با تجمیع خدمات پزشکی در چند روستا و استفاده از یک پزشک در روستاهای همجوار علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم اقتصاد مقاومتی نیز توسعه و گسترش یافته است.

زینالو همچنین به تعطیلی پنج شنبه‌های این دانشگاه در استان قزوین اشاره و اظهار داشت: در سه ماهی که این طرح اجرا شده هیچ شکایت و مشکلی بوجود نیامده و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز راهکاری موثر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی در خاتمه با خبر تشکیل کمیته ترویج و تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: این کمیته تشکیل شده و برای ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه تلاش می‌کند زیرا هنوز برخی افراد به واسطه تبلیغات دشمن اقتصاد مقاومتی را ریاضتی توصیف می‌کنند در صورتی که این چنین نیست و ما با قدرت از آخرین حربه دشمن نیز به سلامت عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/2667/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول