اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد

پیشرفت فیزیکی 55 درصدی طرح زهکشی اراضی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: عملیات اجرایی بخشی از طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار حد فاصل رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال انجام است.

پیشرفت فیزیکی 55 درصدی طرح زهکشی اراضی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: این طرح بخشی از طرح بزرگ زهکشی اراضی استان با وسعت 280 هزار هکتار می‌باشد که در سفر اول هیئت دولت به استان مصوب و در سفر دوم مورد تایید قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت زهکشی به عنوان نیاز اصلی اراضی استان تصریح کرد: در اجرای بخشی از زهکشی اراضی اولویت‌دار، احداث رسوب‌گیر بر روی رودخانه زیارت و رودخانه انجیراب، توسعه ایستگاه پمپاژ و سیستم آبگیرآبندان سیجوال، مرمت و بازسازی کانال انجیراب، اورکت حاجی و احداث دایک ساحلی رودخانه قره‌سو از مهمترین بخش‌های در دست اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار بهینه‌سازی ظرفیت مجاری روباز موجود برای تخلیه رواناب و سیلاب به سایر مسیرهای منتهی به دریا، رشد ظرفیت‌های ایجاد تاخیر در ورود آب به مجاری دارای محدودیت تخلیه و استفاده بهینه از منابع حاصل از ذخیره آب در امر بهبود کشاورزی محدوده طرح است.

حیدریان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده است، افزود: علاوه بر موارد مذکور از جمله اقدامات انجام شده می‌توان احداث پل روستای قره‌سو و پل اورکت حاجی، مرمت و احداث قسمتی از زهکش اورکت حاجی، تسطیح بستر و خاکریزی جاده سرویس اورکت حاجی و ساخت دو دهنه پل عابر پیاده اشاره کرد.

گفتنی است طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار از جمله پروژه‌های مهر ماندگار شرکت آب منطقه‌ای گلستان است.

انتهای پیام/2307/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول