اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

کشت گندم در 36700 هکتار از اراضی استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت بذر گندم در 36 هزار و 714 هکتار از اراضی آبی و دیم این استان خبر داد.

کشت گندم در 36700 هکتار از اراضی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدامیر رضوی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری، در 28 هزار و 564 هکتار از مزارع آبی و 8 هزار و 150 هکتار از مزارع دیم استان سمنان گندم کشت شد.

وی ادامه داد: برای کشت گندم در سال‏جاری حدود 907 تن انواع بذور اصلاح شده و بیش از 4 هزار و 800 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان گندم‏کار استان سمنان توزیع شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین 12 هزار و 689 هکتار از مزارع این استان تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

رضوی تصریح کرد: در راستای توسعه مکانیزاسیون، کاشت بذور در بیش از 8 هزار هکتار از مزارع به وسیله انواع کارنده‏ها نظیر خطی‏کار، عمیق‏کار، کمبینات و ... انجام شده است.

وی افزود: عمده مناطق کشت گندم آبی در دشت‏های گرمسار، آرادان، ایوانکی، میامی، بسطام، حومه سمنان و دامغان و کل سطح کشت شده گندم دیم در منطقه کالپوش واقع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ارقام عمده کشت شده گندم را رقم‏های سایونز، پیشتاز، الوند، کویر، ارگ، کوهدشت و ... بیان کرد.

رضوی بیان داشت: در صورت مساعد بودن شرایط و وضعیت آب و هوایی، پیش‏بینی می‏شود که حدود یک میلیون و 140 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم استان برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان یادآور شد: علاوه بر کارشناسان بخش دولتی، 28 شرکت خدمات مشاوره‏ای در سطح استان سمنان بر عملیات کاشت تا برداشت گندم نظارت دارند.

انتهای پیام/2249/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول