اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهم و دوازدهم ماه‌جاری

همایش ملی فیزیولوژی پس از برداشت در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی فیزیولوژی پس از برداشت یازدهم و دوازدهم بهمن ماه‌جاری در شیراز برگزار می‌شود.

همایش ملی فیزیولوژی پس از برداشت در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دبیر اجرایی همایش ملی فیزیولوژی پس از برداشت صبح امروز در نشست خبری این همایش اظهار داشت: فیزیولوژی پس از برداشت یکی از گرایش‌‌های مهم باغبانی محسوب می‌شود.

اصغر رمضانیان افزود: محصولات باغبانی پس از برداشت، موجودات زنده محسوب می‌شوند و اگر به شرایط نگهداری آن‌ها و نیازهایشان توجه نشود به سرعت از بین می‌روند.

دبیر اجرایی همایش فیزیولوژی پس از برداشت ادامه داد: کشور ایران از نظر تولید برخی از محصولات باغی رتبه اول تا دهم جهان را دارد اما متناسب با این سطح تولید، ارزآوری و صادرات بالایی ندارد که این امر به دلیل شرایط پس از برداشت محصولات است.

رمضانیان عنوان کرد: فیزیولوژی پس از برداشت پل ارتباطی تولید‌کننده و مصرف‌کننده است و زمینه‌های پس از برداشت شامل انواع روش‌های خنک‌سازی، جداسازی، درجه‌بندی، بسته‌بندی، حمل و نقل، انبارداری، بازاریابی و صادرات را شامل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پرتودهی هسته‌ای محصولات در استان فارس خاطرنشان کرد: یکی از روش‌هایی که در زمینه پس از برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرتودهی محصولات است به این ترتیب که از پرتوهای یونیزه‌کننده «یو وی» و «یو وی سی» برای گندزدایی و میکروب‌کشی محصولات استفاده می‌شود.

دبیر اجرایی همایش فیزیولوژی پس از برداشت ادامه داد: در این همایش استانداردهای مورد قبول در سطح دنیا برای عاری بودن محصولات از عوامل بیماری‌زا برای علاقه‌مندان به صادرات تبیین می‌شود.

رمضانیان تصریح کرد: ارزیابی غیرتخریبی کیفیت محصولات، نابسامانی‌های فیزیولوژیکی پس از برداشت، مدیریت کیفیت پس از برداشت فرآورده‌های باغبانی، کنترل بیولوژیکی فیزیکی و شیمیایی آفات و بیماری‌ها، واکس‌ها و پوشش‌های خوراکی، تغییرات ترکیبات بیوشیمیایی در دوره پس از برداشت و انبارهای با اتمسفر کنترل شده و اتمسفر تغییر یافته محورهای این همایش هستند.

به گفته وی، برگزارکنندگان این همایش، انجمن علوم باغبانی ایران، دانشکده کشاورزی شیراز، سازمان جهاد کشاورزی بوده و استانداری فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان پژوهش‌های صنعتی و برخی شرکت‌های خصوصی حمایت‌کنندگان آن هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز همچنین گفت: 314 مقاله برای این همایش دریافت شد که از این میان 170 مورد برای ارائه به صورت پوستر و 88 مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شدند.

گفتنی است، بازرس ویژه فائو سخنران کلیدی این همایش خواهد بود و نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های جانبی نیز در کنار همایش برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/2448/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول