اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی خراسان‌رضوی:

ارزآوری سبب افزایش قیمت زعفران شده است

خبرگزاری فارس: معاون جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: افزایش قیمت زعفران، پسته، کشمش و زیره‌ سبز به خاطر ارزآوری آن است.

ارزآوری سبب افزایش قیمت زعفران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین ساربان بعدازظهر امروز در نشست خبری در سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: حوزه تولیدات گیاهی بخش کشاورزی در استان نیازمند آب است و چون خراسان‌رضوی از نظر آب کمبود دارد منابع قابل تعریفی برای این امر در نظر گرفته نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌رضوی افزود: برای توزیع منابع نیاز به یک سری پیش شرط‌هایی بود؛ بنابراین خیلی در این امر محقق نشد و مبلغ آن در گلخانه‌ها و پرورش قارچ توزیع شد.

ساربان خاطرنشان کرد: 96 میلیارد تومان در حوزه تولیدات گیاهی و منابع آبی اعتبارات گذاشته شده که 27 میلیارد تومان آن امسال در بانک‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تولید زعفران در خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته سال پر بارانی بود و قاعدتاً باید تولید زعفران افزایش می‌یافت اما به خاطر 65 درصد یخ‌زدگی 30 درصد تولید زعفران کاهش پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: زعفران دوره 180 روزه برای رویش دارد که در طی این مدت هرگونه اتفاقی بیفتد به رشد آن صدمه می‌زند.

ساربان تاکید کرد: کاهش تولید در صادرات زعفران تاثیر گذاشته و افزایش قیمت زعفران، پسته، کشمش و زیره‌سبز به خاطر ارزآوری آن است.

وی اظهار کرد: موضوع یخ‌زدگی سبب شد تا 4500 تن چغندر و 700 هکتار از مزارع پنبه یخ بزند و کشاورزان بسیاری متضرر شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به الگوی کشت گفت: در الگوی کشت به دنبال خوداکتفایی نسبی  هستیم و در برنامه پنجم توسعه کشاورزی آمده و آب اختصاص یافته به کشاورزان براساس الگوی کشت است.

ساربان خاطرنشان کرد: در سطح 12 هزار و 800 هکتار بخش محصولات  در استان ارائه شده است و کمیت آب، عملکرد و اقلیم خاک در هکتار و اطلاعات مربوط به وزن محصولات موجود مشخص می‌کند که محصولات را در کجا و چگونه بکاریم  و با تکالیف قانونی و ابزار تولید خود آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/70003/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول