اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی:

زیرساخت‌های چابهار باید متناسب با ظرفیت بالای آن رشد پیدا کند

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی گفت: بندر چابهار به عنوان یک بندر استراتژیک باید زیرساخت‌های آن متناسب با ظرفیت بالای آن رشد پیدا کند.

زیرساخت‌های چابهار باید متناسب با ظرفیت بالای آن رشد پیدا کند

احمد عبدوس در جریان سفر به بندر چابهار و بازدید از آن به خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: هدف ما از سفر به این بندر، به منظور هماهنگی با سازمان بنادر، گمرک و سایر سازمان‌های وابسته و افزایش توان و ارسال گندم برای تأمین مصارف جاری و ذخایر استراتژیک کالاهای استراتژیکی است.

وی در ارتباط با ارزیابی از بندر چابهار افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر استراتژیک کشور است که باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد و متناسب با ظرفیت بالای آن رشد و توسعه یابد که در این زمینه اقداماتی در حال اجرا می‌باشد.

عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی ادامه داد: طی بازدیدهای عملیاتی که از بندر چابهار داشتیم نسبت به چند ماه قبل قابل چشمگیر است و باید برای رسیدن به اهداف توسعه، یک عزم ملی را به وجود آوریم و بر اهمیت آن تأکید کنیم.

عبدوس تصریح کرد: این بندر هم به لحاظ استراتژیکی بودن، کوتاه‌تر بودن فاصله آن برای کشورهای همسایه و آسیای میانه، ارائه تسهیلات مناسب نسبت به سایر بنادر و عدم انتظار کشتی‌ها برای پهلوگیری، دسترسی به بازارهای هدف و پر جمعیت دنیا از جمله هند و پاکستان دارای مزایایی است که سایر بنادر کشور این مزایا را ندارند.

وی در مورد برنامه‌هایی که این وزارت برای ارائه سهم بیشتر کالاهای اساسی برای این بندر دارد گفت: ما برای اینکه توسعه متوازن را داشته باشیم از بندر چابهار به عنوان بندر ممتاز با توجه به ویژگی‌های خاص آن، سهم تخفیف بار را مانند سایر بنادر در نظر گرفته‌ایم.

معاون بازرگانی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی افزود: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های بندر چابهار به نحو احسن استفاده شود که کشتی‌های وارده خود مبین این راهبرد و هدف ماست.

عبدوس در زمینه پیشنهادات این وزارت برای توسعه بندر چابهار بیان داشت: بندر چابهار با انجام لایروبی عمق پای اسکله را برای کشتی‌های با تناژ بالا فراهم کند و از طرفی ایجاد تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری از قبیل دستگاه مکنده و ایجاد انبارهای تخلیه و بارگیری در نزدیکی اسکله‌ها از دیگر موارد پیشنهادی ما است.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول