اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار امام جمعه ایرانشهر مطرح کرد

حمایت از نظام اسلامی محور خوبی برای وحدت است / ناگفته‌هایی از دوران تبعید در چابهار

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با تاکید بر ارتباط دو طرفه میان شیعیان و اهل سنت گفت: این ارتباط باید از سوی آن‌ها نیز وجود داشته باشد و موجب ذلت شیعیان نشود.

حمایت از نظام اسلامی محور خوبی برای وحدت است / ناگفته‌هایی از دوران تبعید در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار امام جمعه ایرانشهر و هیئت همراه با اشاره به دوران تبعید خود در چابهار و اقامت چند روزه در ایرانشهر اظهار کرد: این شهر دارای حساسیت‌های بسیاری از جمله اکثریت اهل تسنن نسبت به شیعیان است.

تندروهای شیعه و سنی بیشترین ضرر را به مسلمانان رسانده‌اند

وی افزود: با توجه به گزارشات امام جمعه ایرانشهر انسجام خوبی میان اهل تسنن و شیعیان در این شهر وجود دارد و باید سعی کنیم این وحدت را تقویت و از بر هم خوردن آن توسط تندروهای دو طرف جلوگیری کنیم زیرا مسلمانان زیان‌های بسیاری از تفرقه و فعالیت این تندروها متحمل شده‌اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ارتباط دو طرفه میان شیعیان و اهل سنت تصریح کرد: اهل بیت(ع) اجازه شرکت شیعیان در نماز جماعت و برخی مراسم‌های اهل تسنن را به ما داده‌اند اما این ارتباط باید از سوی آن‌ها نیز وجود داشته باشد و موجب ذلت شیعیان نشود.

حوزه‌های علمیه شیعی تقویت شوند

وی عنوان داشت: حوزه‌های علمیه موجود در مناطق سنی‌نشین باید تقویت شوند زیرا این مراکز سرمایه‌های خوبی برای تشیع به شمار می‌روند و توان پرورش روحانی و مبلغ را دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مهم‌ترین کار روحانیون پرداختن به مسائل علمی و حوزه‌های علمیه است گفت: امامت در مساجد در اولویت بعدی قرار دارد زیرا حوزه‌های علمیه می‌توانند موجب مصونیت افراد از خطرات اعتقادی شده و مردم آن شهرها را بیمه ‌کنند.

حمایت از نظام اسلامی محور وحدت است

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز مکتب تشیع در حال گسترش در سراسر جهان بوده و طلاب و مبلغان حاضر در مناطق سنی‌نشین نباید عرصه را خالی کنند؛ در این میان تاکید بر حمایت از نظام اسلامی محور خوبی برای وحدت است.

وی با تاکید بر ارائه مشوق‌های لازم به طلاب و مبلغان حاضر در مناطق سنی‌نشین و دوردست بیان داشت: مراجع تقلید سعی می‌کنند کمک‌های فرهنگی و مادی خود را به این افراد برسانند و به همین منظور هیئتی برای این کار تعیین کرده‌ایم تا نیازهای مناطق حساس را شناسایی کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار ارتباط بیشتر ائمه جمعه شهرستان‌ها با دفاتر مراجع تقلید شد و افزود: مراجع تقلید حمایت از کسانی که در خدمت اسلام و اهل بیت(ع) باشند را وظیفه خود می‌دانند.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول