اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

عزت خود را مهم‌تر از معیشت می‌دانیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز گفت: ملت ایران عزتی را که با انقلاب اسلامی پیدا کرده است، بسیار مهم‌تر از معیشت خود می‌داند.

عزت خود را مهم‌تر از معیشت می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدحسین ذوالانوار در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: تأمین معیشت مردم مهم بوده، اما کم‌مصرف کردن و آبرو داشتن بهتر از پرمصرفی و بی‌اعتباری در جهان است.‌

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی برای دنیا بود که به دست ملت ایران محقق شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که نخست وزیر محمدرضا شاه بدون اتکا به دین و ولایت قیام کرد، با یک کودتا شکست خورد، اما در قیام 57 مردم پشت سر رهبری الهی ایستادند و به پیروزی رسیدند.

ذوالانوار تصریح کرد: هر آنچه توطئه از ترور و کودتا و جنگ متصور بود بر علیه انقلاب ملت ایران انجام شد، اما خواست خدا این بود که ملت ایران در جهان به عزت و سرافرازی دست پیدا کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: یکی از قوی‌ترین قطعنامه‌های سازمان ملل علیه صدام صادر و ضمن شناخته شدن وی به عنوان متجاوز، یک‌هزار میلیارد دلار خسارت برای ایران تعیین شد.

وی عنوان کرد: چند صد سال تلاش غرب با انقلاب ایران بر باد رفت و هر چه کشورهای بزرگ اسلامی را تجزیه کرده و جهان اسلام را ضعیف ساخته بودند با این شکست درهم ریخت.

ذوالانوار یادآور شد: توطئه‌ها گاهی از داخل کشور نیز حمایت می‌شد، چنانکه دولت موقت در آستانه جنگ قرارداد هواپیمای «اف 14» را لغو کرد و بنی‌صدر اسلحه را به یک نقطه و فشنگ آن را به نقطه‌ای دیگر می‌فرستاد.

وی ابراز کرد: در کودتای نوژه قرار بود جماران بمباران شود و قطب‌زاده پس از مسموم کردن غذای امام گریخت که در هنگام خروج از کشور دستگیر و به اعمال خود اعتراف کرد.

این نماینده مجلس در ادامه اذعان داشت: منافقان در سال‌های اول انقلاب با تیغ موکت‌بری، حزب‌اللهی‌ها را مورد حمله قرار می‌دادند و تا سال‌ها این ترور و توطئه ادامه داشت.

ذوالانوار بیان کرد: انقلاب اسلامی از تمام این مقاطع به سلامت گذشت و این مضحک است که پس از دست یافتن به عزت و اقتدار به دلایل اقتصادی، برخی سخن از مذاکره با آمریکا بزنند.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از کشورهایی که با آمریکا مذاکره کرده‌اند از دست آن خلاصی ندارند، چنانکه سال‌ها بعد از جنگ جهانی، هنوز آمریکا در ژاپن پایگاه نظامی دارد و آلمان برای ساخت سلاح باید از آمریکا اجازه بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در زمان شاه، آمریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند، اما اکنون در هر جای جهان ملت‌ها ایران را می‌شناسند.

رئیس کارگروه تولید ملی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایران در حال حاضر از نظر سدسازی در بین کشورها در رتبه دوم قرار دارد و با 10 کشور مراوده انرژی برق دارد که درآمد آن یک‌هزار و 100 میلیون دلار است.

وی با اشاره به رتبه شانزدهم ایران از نظر رشد علمی، تمرکز بر گرانی را غیرمنصفانه خواند و گفت: ایران امروز در فضا ماهواره دارد و تأسیسات نظامی و هسته‌ای آمریکا و اسرائیل را از آسمان رصد می‌کند.

ذوالانوار اضافه کرد: ساخت راه‌آهن در استان فارس، مترو و چهار کارخانه فولاد در دست احداث که نخستین آن در کوار به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین کارخانه‌های پتروشیمی، خودرو و تجهیزات نفتی، وضعیت استان فارس را در آینده متحول می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در انتخابات 30 ساله انقلاب هر جا چشمان به انگشت اشاره رهبر بوده، مشکل نداشته‌ایم و هرگاه به سمت اشاره دقت نکردیم، دچار بنی‌صدرها شده‌ایم.

ذوالانوار در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فردی را معرفی نمی‌کنند، اما مشخصات می‌دهند و در شرایط فعلی رئیس جمهور آینده باید فردی قوی و در شأن نظام باشد که بتواند کشور را از مشکلات دهه چهارم عبور دهد.

انتهای پیام/ 2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول