اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

گروه‌های سیاسی از اختلاف و دشمنی پرهیز کنند/ وحدت رمز پیروزی در برابر دشمنان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: در شرایط کنونی گروه‌های سیاسی باید از اختلاف و دشمنی پرهیز کنند زیرا این امر تنها ناامیدی را در جامعه افزایش می‌دهد.

گروه‌های سیاسی از اختلاف و دشمنی پرهیز کنند/ وحدت رمز پیروزی در برابر دشمنان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به هفته وحدت و سالروز میلاد پر برکت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: شادمانی در این روز و تبریک مسلمانان به یکدیگر تعظیم شعائر اسلامی محسوب می‌شود اما مهم‌تر از آن رعایت سیره و اخلاق رسول‌الله(ص) است.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که در جوامع مسلمان وجود دارد ناشی از رعایت نکردن اخلاق محمدی و اسلامی است به همین دلیل مسلمانان باید سعی کنند تا می‌توانند رفتار خود را مطابق با سیره و روش اهل بیت(ع) کنند.

رفتار منصفانه نیاز جامعه امروز است

امام جمعه قم بر ضرورت رفتار منصفانه در همه شئون زندگی تاکید و ابراز کرد: گروه‌های سیاسی جامعه باید با رعایت انصاف خدمات دیگر افراد و گروه‌ها را فراموش نکنند زیرا دیگران هم مسلمان هستند و اخوت و برادری لازمه زندگی امروز است.

وی گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی می‌فرمایند «کسانی به من نزدیک خواهند بود که برادران دینی خود را دوست بدارند» اما گاهی دیده می‌شود که این امر در جامعه ما وجود ندارد.

سبک زندگی ایرانیان باید منطبق بر سیره پیامبر باشد

استادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح سبک زندگی ایرانیان خاطرنشان کرد: اگر زندگی ما شبیه سیره حضرت محمد(ص) شود بسیاری از مشکلاتمان نیز حل خواهد شد؛ امام خمینی(ره) نیز همین رویه را در پیش گرفته بود و در مجالس ایشان غیبت هیچ کس صورت نمی‌گرفت.

خلاف واقع‌ گویی برخی افراد و رسانه‌ها با اخلاق اسلامی در تضاد است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: گاهی دیده می‌شود سخنانی توسط رسانه‌ها یا افراد در جامعه پراکنده می‌شود و دو روز بعد هم آن را تکذیب می‌کنند، این مسئله با اخلاق اسلامی و نظر پیامبر اسلام(ص) سازگار نیست.

وی در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام صادق(ع) گفت: پس از واقعه عاشورا دشمنان سعی در ایجاد فاصله میان مسلمانان و ائمه اطهار(ع) داشتند و این مسئله را در زمان امام باقر(ع) به اوج رساندند اما امام ششم شیعیان تا حد زیادی توانستند به مطرح کردن اهل بیت(ع) بپردازند و خانه خود را به دانشگاهی عظیم تبدیل کنند.

استادی وحدت میان مسلمانان را به عنوان عاملی اساسی در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان مورد توجه قرار داد و افزود: دشمنان همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان بوده‌اند؛ حوادث امروز کشورهایی چون عراق نتیجه نبود اتحاد و نقشه‌های دشمنان است.

رعایت وحدت به معنای دست برداشتن از اصول نیست

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه وحدت به معنای دست برداشتن از اصول تشیع و اعتقادات اصیل نیست عنوان داشت: در عین حال باید اتحاد میان مسلمانان حفظ شود؛ تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت نیز در همین راستا صورت گرفته است بنابراین نباید اجازه دهیم اختلاف و دشمنی مد نظر غرب در جوامع اسلامی نفوذ کند.

مردم با همدلی و اتحاد مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارند

وی اضافه کرد: امروز گرانی و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و از ما می‌خواهند در تریبون نماز جمعه این مسائل را مطرح کنیم؛ مسئولانی که کار در دست آن‌ها قرار دارد می‌گویند مشغول فعالیت هستند و قصد حل مشکلات را دارند اما مردم نیز باید توجه داشته باشند و به خود بیایند و کمک به محرومان را فراموش نکنند.

استادی با بیان اینکه شاد کردن دل مؤمنان از بهترین امور شمرده شده است گفت: فروشندگان و بازاریان باید در این شرایط از سود هنگفت چشم‌پوشی کرده و بدانند دیگران هم مشکلاتی دارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر خواستار این حضور حداکثری هستیم باید کدورت‌ها را کنار گذاشته و با برادری و همدلی به فکر مشکلات یکدیگر باشیم زیرا تنها در این صورت وحدت در جامعه شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: گروه‌های سیاسی باید توجه کافی به این مسئله داشته باشند؛ دشمنی و تهمت تنها عاملی برای افزایش ناامیدی در اجتماع و تفرقه مردم است بنابراین همگان باید سعی کنند اخلاق اسلامی را رعایت کرده و بر اساس سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به حل مشکلات بپردازند.

انتهای پیام/78004/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول