اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

ریشه‌های حقوق در فقه است

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ریشه‌های علم حقوق را می‌توان در فقه پیدا کرد و با تحقق این مهم از مبانی حقوقی غربی فاصله گرفت.

ریشه‌های حقوق در فقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌ الاسلام محسن کرمی در دیدار تعدادی از اعضای بسیج حقوق‌دانان استان قزوین با آیت‌الله باریک‌بین، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر و تشکر از برنامه‌های بسیج حقوق‌دانان در استان قزوین اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی و باز شدن عرصه جنگ نرم، نوع وظایف ما نیز در عرصه مبارزه با دشمن تغییر کرده است.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، در مقابل این ناتوی فرهنگی دشمن به یک مهندسی فرهنگی قوی احتیاج است که این مهندسی فرهنگی نیز از تقوای جمعی حاصل می‌شود و در اصل تقوای جمعی با آن گره خورده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: بسیج حقوق‌دانان نیز یکی از همین عرصه‌های جنگ نرم دشمن است و بی‌طرفی در مسائل حقوقی قطعا به معنای بی‌تفاوتی نخواهد بود.

کرمی ادامه داد: همه ما مدیون انقلاب هستیم و با ابزار علمی در زمان حال دین خود را به این انقلاب ادا کنیم و اگر لازم باشد خون خود را نیز در این مسیر فدا کنیم.

وی تصریح کرد: ریشه‌های علم حقوق را می‌توان در فقه پیدا کرد و با تحقق این مهم از مبانی حقوقی غربی فاصله گرفت که نقش بسیج حقوق‌دانان در این راستا غیر قابل انکار است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین به نقش بسیج حقوق‌دانان در تبیین مواضع انقلاب اشاره و عنوان کرد: برای نمونه پس از دفاع مقدس برای تثبیت حقوق مرزی و همچنین دیپلماسی این موضوع مباحث حقوقی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

کرمی ادامه داد: جمع‌آوری شبهات فقهی و حقوقی و پاسخ به آن‌ها به همراه ارائه آن به جامعه هدف از دیگر مواردی است که بسیج حقوق‌دانان می‌تواند در آن موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

این مسئول افزود: ارائه خدمت به مردم در نماز جمعه با هدف پیشگیری از جرم و آگاه‌سازی جامعه نیز از اهداف خرد و تدوین قوانین و ارائه آن به مجلس، حذف قوانینی که از اسلامیت دور هستند نیز از اهداف کلان بسیج حقوق‌دانان است.

انتهای پیام/2667/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول