اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سپاد خراسان‌:

هدررفت انرژی در بخش تولید بیشتر از بخش مصرف است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ گفت: هدررفت انرژی در بخش تولید و توزیع بیشتر از بخش مصرف است.

هدررفت انرژی در بخش تولید بیشتر از بخش مصرف است

سیدمهدی درهمی در آستانه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در کشور با بحران انرژی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: این بحران ناشی از سرانه غیرعادی مصرف انرژی است؛ در واقع سرانه مصرف انرژی در کشور از سرانه جمعیت بیشتر بوده و همین سبب شده تا ایران به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین کشور‌های انرژی شناخته شود که این در نوع خود نامطلوب توصیف می‌شود.

درهمی با بیان اینکه توجه به منابع محدود طبیعی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: نبود الگوی مناسب تولید، توزیع و مصرف عوامل مهم و در واقع چالش‌های مصرف بی‌رویه انرژی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه هدفمندی یارانه‌ها گامی در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی و رساندن آن به قیمت واقعی خود بوده، اما باید الگو‌سازی فرهنگی در مسیر مصرف را برای نهادینه‌سازی صرفه‌جویی به صورت جدی پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ حرکت در مسیر افزایش راندمان و کاهش تلفات و هدررفت انرژی را دو عامل اساسی در تحقق اهداف بهینه‌سازی مصرف دانست و یادآور شد: برای مرتفع ساختن معضلات انرژی در ابتدا باید نقاط هدررفت آن شناسایی و مرتفع شود.

درهمی متذکر شد: عمده هدررفت انرژی در بخش تولیدات بوده و نیروگاه‌ها در این مسیر به دلیل اتلاف انرژی با کاهش راندمان مواجهه هستند.

وی تأکید کرد: فاصله زیاد نیروگاه‌ها تا مسیر مصرف که همان شبکه توزیع است نیز یکی از گام‌های اتلاف انرژی برشمرده می‌شود و مجموع تمام این موارد نشان می‌دهد که بیش از آنکه بی‌مبالاتی در مصرف باشد در شبکه تولید و توزیع انرژی هدر می‌رود.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ گفت: نیازمند اقدامات جدی در روش تولید و توزیع انرژی هستیم، چراکه فاصله زیاد نیرو‌گاه‌ها تا محل مصرف سبب هدررفت انرژی در مسیر تولید و و توزیع پیش از مصرف بی‌رویه مصرف‌کنندگان می‌شود.

درهمی با اشاره به جایگاه بورس برق در بخش انرژی کشور اذعان کرد: بورس برق محصول تفکر جهانی است و بیشتر به مسئله رقابتی تأکید دارد.

وی بیان داشت: درعرصه‌های اقتصادی اقدامات رقابتی سبب رشد و توسعه می‌شود، اما در کشور ما موضوع رقابت در تولید، توزیع و مصرف معنا و جایگاهی ندارد، چراکه تمام این بخش‌ها در دست دولت بوده و به همین دلیل فضای رقابتی ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ ابراز داشت: اگرچه که در بخش بازار بورس برق و ایجاد فضای رقابتی زمینه‌سازی شده، اما در حال حاضر بورس به وضعیت برق ما کمک نمی‌کند.

دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی چهارم و پنجم بهمن‌ماه امسال در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول