اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخبر کمیسیون انرژی مجلس:

انرژی‌های تجدیدپذیر را جدی بگیریم

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون انرژی مجلس گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌‌های عظیمی در بخش انرژی به شمار می‌روند که نیازمند نگاه جدی است.

انرژی‌های تجدیدپذیر را جدی بگیریم

امیر خام‌کانی در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار انرژی الکتریکی در هتل پردیسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با بهینه‌سازی در مصرف برق می‌توانیم مقدار مازاد آن را افزایش و در نتیجه صادرات برق را مضاعف کنیم.

وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه برق یکی از ظرفیت‌های محبوس شده است که باید با مدیریت صحیح در مصرف مهار و در مسیر درست استفاده شود.

خام‌کانی یکی از راه‌های فروش انرژی را بورس انرژی دانست و خاطر نشان کرد: بورس انرژی با گسترش واگذاری به شرکت‌های خصوصی رونق می‌یابد.

وی تصریح کرد: بخش بورس انرژی برای شرکت تولید و به ویژه توزیع سودرسان و مفید است و اگر چه بحث بورس انرژی عملی نشده، اما اجرایی شدن آن گام محکمی در مسیر توسعه اقتصاد و انرژی محسوب می‌شود.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف باید توجه ویژه به استانداردسازی وسایل الکتریکی داشته باشیم، گفت: در مصرف انرژی باید اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی را جدی بگیریم.

وی عنوان کرد:‌ یکی از راه‌های اساسی در بخش تقویت زیرساخـت‌های انرژی، شفاف‌سازی سیستم عرضه و تقاضا است.

خام‌کانی اضافه کرد:‌ در فروش برق باید شفافیتی ایجاد شود تا سیستم عرضه و تقاضا به هماهنگی و تعادل منطقی برسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اذعان کرد: سهم انرژی تجدیدپذیر در سطح انرژی کشور زیر یک درصد است و باید زیرساخـت‌های فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌‌های عظیمی در بخش انرژی به شمار می‌روند که با حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در آن می‌توان سبب شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد انرژی شد.

انتهای پیام/70005/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول