اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس:‌

مقدمات‌ راه‌اندازی بورس انرژی نهایی شد‌/سهم 80 درصدی ‌بخش خصوصی در صنعت برق‌

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد دو برابری حضور بخش خصوصی در صنعت برق می‌شویم و این رقم به 80 درصد می‌رسد.

مقدمات‌ راه‌اندازی بورس انرژی نهایی شد‌/سهم 80 درصدی ‌بخش خصوصی در صنعت برق‌

علی آقامحمدی ‌در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی در محل هتل پردیسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در صنعت برق، سرمایه‌گذاری خوبی شده و به جرأت می‌توان گفت به خودکفایی در این بخش رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: طبیعی است که سرمایه‌گذاری در برق در شرایط تحریم می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و صادرات آن نیز ارزآوری کند.

آقامحمدی با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنایع پیشتاز است، خاطرنشان کرد: انرژی و به ویژه صنعت برق در شرایط تحریم می‌تواند کارآمدی بالایی داشته باشد، اما باید راهکارهایی در مسیر رشد و توسعه آن طراحی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه انرژی بسیار نظام‌مند وارد شده و طبق گزارشات وزارت نیرو، رقمی حدود 40 درصد تولید برق در دست بخش خصوصی است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود این رقم در آینده‌ای نزدیک با رشد دو برابری به 80 درصد برسد.

آقامحمدی با اشاره به وضعیت بورس انرژی در کشور گفت: مقدمات برای اجرایی شدن بورس انرژی نهایی شده و به زودی قسمت بورس برق راه‌اندازی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: فضای بورس برق فضای کاملاً رقابتی است و این اصل رقابت کمک شایانی به توسعه رقابت، اعتدال عرضه و تقاضا و رضایت‌مندی مشتری می‌کند.

وی تأکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها تأثیر مثبتی بر اصلاح الگوی مصرف انرژی داشته و به این وسیله توانسته‌ایم، هدررفت انرژی را مانع شویم.

آقامحمدی در پایان یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها در کنار الگوسازی صحیح مصرف و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی عامل اساسی در مسیر توسعه انرژی و بهینه‌سازی آن است.

انتهای پیام/70005/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول