اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سپاد خراسان‌:

تعامل بخش دولتی و خصوصی زمینه‌ساز رفع بحران انرژی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت سپاد خراسان‌ گفت: تعامل بخش دولتی و خصوصی زمینه‌ساز رفع بحران انرژی است و از همین حیث فضا برای حضور بیشتر بخش خصوصی فراهم شود.

تعامل بخش دولتی و خصوصی زمینه‌ساز رفع بحران انرژی است

 سید مهدی درهمی در آستانه برگزاری دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازار بورس برق نیازمند حضور بیشتر بخش خصوصی برای ایجاد رقابت بیشتر و توسعه است.

وی افزود: حضور بخش خصوصی نباید فقط در شعار خلاصه شود بلکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نخستین و بنیادی‌ترین مرحله حضور بخش خصوصی برای رشد بازار بورس برق و انرژی و توسعه این بخش است.

درهمی با بیان اینکه انحصار انرژی در دست بخش دولتی مانع از کارایی بخش خصوصی می‌شود، خاطر نشان کرد: مادامی که انرژی در انحصار دولت باشد جایی برای فعالیت بخش خصوصی نیست و وقتی که بخش خصوصی فضای حرکت در مسیر انرژی نداشته باشد بازار بورس برق و انرژی به جایی راه نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی جامعه شرایط ویژه‌ای است و در حال حاضر باید عمده توجه معطوف به اقتصاد مقاومتی در انرژی شود؛ تعریف و کاربرد صحیح اقتصاد مقاومتی در حوزه برق و انرژی خود یکی از راه‌های مثمرثمر برون‌رفت از این تنگناهای اقتصادی است.

مدیر عامل شرکت سپاد خراسان‌ با اشاره به اینکه باید در روش تولید انرژی تجدیدنظر کنیم، اذعان کرد: نیروگا‌ه‌های بزرگ برای استفاده بهینه و مصرف صحیح باید به نیروگا‌ه‌های کوچک و مقیاس شهری تبدیل شود تا به این وسیله فاصله شبکه تولید و توزیع تا مصرف را به حداقل برسانیم.

درهمی تاکید کرد: سیستم CHP که همان تولید همزمان حرارت و انرژی الکتریکی است یکی از مؤثرترین گام‌ها در مسیر ارتقا و بهینه‌سازی انرژی برق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه که ترانزیت برق اتفاق خوشایندی در مسیر تعامل با کشورهای همجوار است اما تا زمانی‌ که وضعیت داخلی کشور را در حوزه برق و انرژی ساماندهی نکنیم، موفق نخواهیم بود.

مدیر عامل شرکت سپاد خراسان‌ با تاکید بر اینکه بیانات اخیر مقام معظم رهبری حاکی از واگذاری سهم عمده امور به بخش خصوصی است، یادآور شد: در مجموع شرایط فعلی مطلوب نیست و بخش خصوصی حضور کمرنگی در عرصه انرژی دارد.

درهمی گفت: بخش خصوصی همواره با مسئولیت‌پذیری و رقابت بیشتر فعالیت کرده و وجود مقررات و موانع دست و پاگیر فضا را برای حضور بخش خصوصی به تنگنا تبدیل می‌کند.

وی اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را فقط در بخش مصرف‌کنندگان انرژی اثربخش توصیف کرد و یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها در بخش تولید و توزیع تاثیرگذار نبوده و فقط بخش مصرف را مدیریت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ خاطر نشان کرد: برگزاری همایش‌هایی از این دسته اگر منتج به دستاوردهای مثبت و کاربردی شود مؤثر خواهد بود و همایش گفتاری که منشأ اثر و عمل نباشد بیهوده تلقی می‌شود.

درهمی تاکید کرد: این همایش باید در بعد فرهنگی و آموزش قوت داشته باشد و به نوعی با عنوان نماد توسعه زمینه‌ساز رفع بحران انرژی توصیف شود.

انتهای پیام/70019/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول