اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی خبر داد

فعالیت بیش از 1400 کانون فرهنگی در مساجد خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی گفت: در استان خراسان‌رضوی بیش از هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

فعالیت بیش از 1400 کانون فرهنگی در مساجد خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین عبداللهی در نشست هم‌اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نقش مسجد در فرهنگ عمومی بسیار حایز اهمیت است، چرا که مسجد تعیین‌کننده چارچوب فکری مردم است.

وی ادامه داد: همه مردم باید مسائل مربوط به اطراف و پیرامون خود را از مسجد رهبری، ترسیم و تبیین کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: علاقه مسئولان فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی به مقوله مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری آنها نیز به دلیل تأثیر بسزایی است که این نهاد در فرهنگ عمومی جامعه دارد.

عبداللهی با اشاره به جلسات همفکری برگزار شده میان مسئولان فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: امید می‌رود که این جلسات بتواند راهگشای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باشد.

وی با اشاره به نقش جهانی قرآن به عنوان کتاب خدا تأکید کرد: مسجد نیز مانند قرآن رسالتی جهانی دارد که برای اجرایی شدن آن باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی تصریح کرد: به عبارت دیگر مساجد باید جایگاه ویژه‌ای در مدیریت فرهنگی و امور ارشاد اسلامی داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: این مراکز در بهمن‌ماه همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات زیادی انجام می‌دهند و برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات جشنواره فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد است که در آن تمامی کارهای فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان‌رضوی به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی افزود: این جشنواره تا روز 18 اسفندماه که سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، ادامه دارد و در تاریخ فوق به اتمام می‌رسد.

عبداللهی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری برای استفاده از مردم است، متذکر شد: همه قشرهای مردم می‌توانند از خدمات کانون‌های فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی عنوان کرد: شرکت در جشنواره تنها ویژه افرادی است که در کانون‌های فرهنگی و هنری عضو هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی با اشاره به مراحل عضویت افراد در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به مساجد برای عضویت در کانون‌های هنری، فرهنگی، مساجد و کتابخانه‌های آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/70010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول