اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عمل بی‌سابقه جراحی پلاستیک و ترمیمی بازسازی سینه در اردبیل

خبرگزاری فارس: عمل بی‌سابقه جراحی پلاستیک و ترمیمی بازسازی سینه در استان اردبیل انجام شد.

عمل بی‌سابقه جراحی پلاستیک و ترمیمی بازسازی سینه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ظهر امروز در حاشیه انجام این عمل جراحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقص عضو به هر دلیل از هر نوعی که باشد اثرات منفی و جبران‌ناپذیری را می‌تواند در کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

یوسف شفائی خاطرنشان کرد: این اثرات گاه به صورت اختلال در روند زندگی روزمره بیمار و خانواده اتفاق می‌افتد بنابراین بازسازی‌، ترمیم و رفع نقص عضو بسیار اهمیت دارد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: این امر تا حد قابل قبولی به بهبود کیفیت زندگی منجر شده و مطمئناً از عوارض روحی و روانی قضیه جلوگیری می‌کند.

شفائی در مورد بیمار جراحی شده نیز گفت: دو سال پیش خانم بیماری که مبتلا به سرطان سینه شده بود با مراجعه به جراح تحت عمل جراحی برداشتن سینه سمت راست (ماستکتومی) قرار گرفت و برای بازسازی سینه و رفع مشکل پیگیر موضوع بود که پس از بررسی‌های اولیه بالینی تصمیم به بازسازی سینه وی گرفتیم.

وی بیان داشت: در بازسازی سینه بانوان روش‌های مختلفی از قبیل استفاده از پروتز مصنوعی و یا استفاده از بافت خود بیمار معمول و رایج است.

این فوق تخصص جراحی افزود: ‌البته استفاده از بافت خود بیمار برای این امر روش مناسب‌تری تلقی می‌شود و از جهتی از طرف اغلب بیماران قابل پذیرش است.

شفائی تصریح کرد: در این عمل جراحی که به مدت هفت ساعت در اتاق عمل جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به طول انجامید از بافت‌های شکم اعم از پوست، چربی و عضله شکم بیمار برای بازسازی سینه استفاده شد.

وی ادامه داد: به طور همزمان عمل جراحی زیبایی شکم نیز انجام شد و پس از استیبل شدن و مراقبت‌های بعد از عمل حال عمومی بیمار رضایت‌بخش و مناسب بوده و با سلامت و رضایت از بیمارستان مرخص شد.

این پزشک معالج با قدردانی از اکیپ‌ جراحی بیمارستان امام خمینی و دکتر سیفی فوق تخصص جراحی قفسه سینه و دکتر انتظاری متخصص بیهوشی که نقش بسزایی در موفقیت این عمل جراحی داشتند، تاکید کرد: اغلب بیمارانی که مبتلا به سرطان سینه و لاجرم برداشت آن هستند با مشکلات روحی و روانی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شفائی در پایان سخنان خود اذعان داشت: به یقین اینگونه اقدامات درمانی و ترمیم و بازسازی اندام‌های نقص عضو شده افراد به مدد الهی می‌تواند بستر ارزشمندی را فراهم کند تا با بهره‌گیری از متخصصان و امکانات دانشگاه گام موثری در مسیر بهبود روحیه و شاد زیستن و امید به زندگی در اینگونه افراد شایسته به وجود آید.

انتهای پیام/62003‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول