اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

انجام عمل پیوند کلیه در بوشهر در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر از انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان جدید استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انجام عمل پیوند کلیه در بوشهر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدحسن پرآور در نشست با اعضای انجمن بیماران کلیوی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد بیماران کلیوی از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند، لازم است مراکزی جهت تست غربالگری همه افراد ایجاد شده و تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

وی عملکرد انجمن بیماران کلیوی را طی یکسال گذشته خوب ارزیابی و عنوان کرد: این کافی نیست و برای حمایت از این بیماران عزم جدی از سوی همه ارگان‌ها صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر همچنین فرمانداران را موظف به ایجاد شرایط مناسب جهت انجام تست غربالگری کلیه در شهرستان‌ها و روستاها کرد و از آنان خواست تا برای تامین نیازمندی‌های بیماران کلیوی با این انجمن همکاری کنند.

وی از انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان جدید استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی برای ارائه اطلاعات صحیح به بیمارانی که درصدد پیوند کلیه هستند ضروری است و این کار باید با  همکاری جراحان و متخصصان زبردست صورت گیرد تا اشخاص پیوند دهنده و پیوند گیرنده در استان از تمهیدات لازم در این زمینه برخوردار شده و از سرگردانی آنان برای سفر به استان‌های دیگر برای پیوند جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر از پزشکان متخصص در این حوزه خواست تا ضمن همکاری هر چه بیشتر با بیماران کلیوی اعتماد آنان را جهت درمان و رسیدگی در استان جلب کنند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر نیز این انجمن را بزرگترین سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در استان بوشهر برشمرد و از رشد 300 درصدی پیوند کلیوی بیماران نیازمند در سال 91 نسبت به سال گذشته خبر داد.

اسماعیل عباسی افزود: در سال‌جاری 40 مورد پیوند کلیه در استان بوشهر انجام شده که در مقایسه با سال گذشته بیش از 300 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این میان تعدادی از این پیوندها مربوط به جانبازان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا بوده است.

عباسی بیان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با این انجمن در ارائه خدمات بهتر به بیماران کلیوی موثر خواهد بود.

مدیر این انجمن اظهار داشت: هم‌اکنون 340 بیمار دیالیزی، 250 بیمار پیوندی و بیش از دو هزار و 200 بیمار کلیوی از خدمات این انجمن بهره‌مند هستند.

وی گفت: فرایند پیوند کلیه در استان بوشهر از از شش تا یکسال به طول می‌انجامید که با اقدامات انجام شده از سوی این انجمن این فرایند به یک ماه تقلیل یافته است که این فرایند قابل تأمل است.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول