اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیالیز بیمارستان اخوان کاشان:

کاشان نیازمند اتاق عمل پیوند کلیه است

خبرگزاری فارس: رئیس بخش دیالیز بیمارستان اخوان کاشان، اتاق عمل را تنها نیاز این شهرستان برای انجام عمل پیوند کلیه عنوان کرد.

کاشان نیازمند اتاق عمل پیوند کلیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز بخش دیالیز بیمارستان اخوان شهرستان کاشان تمامی امکانات لازم را برای انجام پیوند کلیه در اختیار دارد و تنها نیاز به یک اتاق عمل پیوند دارد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم برای انجام پیوند کلیه در شهرستان کاشان انجام می‌شود و بیماران فقط برای انجام پیوند کلیه به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام می‌شوند.

این مسئول، انجام عمل جراحی پیوند کلیه را یکی از آسان‌ترین پیوندها اعلام کرد و گفت: در عمل جراحی پیوند کلیه فقط یک عضو آن هم زیر پوست در حفره قدامی لگن بیمار گذاشته می‌شود و این عمل در رده آسان‌ترین پیوند‌های دنیا قرار می‌گیرد، بنابراین ما می‌توانیم پیوند کلیه را در شهرستان کاشان به راحتی انجام دهیم.

سلیمانی یادآور شد: مرکز دیالیز شهرستان کاشان در کشور تنها مرکزی است که بیمار هپاتیت ندارد و از بخشی با عنوان بخش ایزوله استفاده نمی‌کند که این امر نشان‌دهنده توجه و مراقبت‌های خاصی است که در این مرکز صورت می‌گیرد.

وی همچنین از احداث بیمارستان آیت‌الله یثربی(ره) در مجتمع شهید بهشتی کاشان خبر داد و گفت: این بیمارستان ویژه بیماری‌های خاص نظیر هموفیلی، تالاسمی، رادیوتراپی، سرطانی و بیماران پیوند کلیه است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات و حمایت مسئولان در آینده‌ای نزدیک با بهره‌‌برداری از بیمارستان خیرساز آیت‌الله یثربی(ره) کار عمل پیوند کلیه نیز در این بیمارستان انجام شود.

این فوق تخصص کلیه در ادامه نسبت بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در جهان را 50 به 50 اعلام کرد و افزود: در حالی در کشور ایران 22 هزار بیمار دیالیزی وجود دارد که نسبت افراد پیوند زننده کلیه بیشتر از بیماران دیالیزی است.

سلیمانی، انجام رایگان پیوند کلیه در کشور، همراهی خانواده‌ها و اهداءکنندگان کلیه را از مهمترین عوامل افزایش پیوند کلیه نسبت به بیماران دیالیزی در کشور دانست.  

رئیس بخش دیالیز بیمارستان اخوان کاشان همچنین تمایل نداشتن مردم نسبت به اهدای اعضای بستگان خود که دچار مرگ مغزی شده‌اند و عضویت در بانک اهدای اعضاء را یکی از مشکلات پیش رو در این حوزه عنوان کرد و افزود: هر فرد مرگ مغزی شده می‌تواند 12 نفر را به زندگی عادی برگرداند. 

سلیمانی در ادامه بیماری کلیوی را عارضه‌ای بدون درد و علامت خاصی دانست و گفت: رعایت مسائل بهداشتی، چکاپ سالیانه، عدم سوء مصرف داروها به ویژه مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها و استفاده از آب تصفیه از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری کلیوی است.

وی در عین حال از فشار خون، ضعف و بی‌حالی، ورم و کم‌خونی را از جمله علائم بروز بیماری کلیوی اعلام کرد و گفت: گرچه فشار خون خود به عنوان یک نوع بیماری محسوب می‌شود اما یکی از علائم بیماری کلیوی نیز به شمار می‌رود. 

این فوق تخصص کلیه، اطلاعات مردمی از بیماری‌های قلبی و عروقی را بیش از بیماری‌های کلیوی دانست و بر اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از این نوع بیماری تأکید کرد.

وی با اشاره به رفتار پیشگیرانه در گذشته برای مقابله با بیماری‌های کلیوی افزود: در گذشته بر خلاف امروز به سنت‌های خود پایبند بودند و استفاده از آب آب‌انبار، حبوبات و لبنیات که مانع از بروز انواع بیماری از جمله کلیوی می‌شود را جزو عادات روزانه خود قرار می‌دادند.

در مجموع 136 نفر بیمار دیالیزی از خدمات مرکز دیالیز شهرستان کاشان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2406/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول