اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان خبر داد

آغاز مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان گفت: همزمان با دهه فجر مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری در استان آغاز می‌شود.

آغاز مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان، سید مهدی هاشمی در این رابطه اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مرحله دوم تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد کاداستری برای عموم  مالکین و دارندگان اینگونه اسناد  آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ثبت  اسناد و املاک می‌تواند بستر مناسب ایجاد نظم حقوقی را فراهم و حقوق مالکیت عامه را تثبیت و امنیت اجتماعی را به ارمغان آورد، بیان داشت: صیانت و حفاظت اموال و حقوق مردم مستلزم ثبت و ضبط دقیق آن بوده و تثبیت مالکیت  نقش مؤثری در توسعه امنیت اقتصادی و نظم حقوقی و کاهش دعاوی دارد.

هاشمی ادامه داد: یکی از تکالیف ثبت اسناد و املاک ارتقاء بانک املاک و کاداستر بوده که ایجاد و ارتقاء آن موجب تسریع  در ارائه خدمات و پاسخگویی به مردم بوده و در حال حاضر اطلاعات مالکیت اشخاص در بانک مزبور وارد و زمینه ثبت آنی معاملات و نیز صدور اسناد مالکیت کاداستری بصورت مکانیزه فراهم شده است.

هاشمی با بیان این مطلب که تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل آن به اسناد مالکیت کاداستری یکی از تکالیف برنامه پنجم بوده، تصریح کرد: با توجه به ایجاد بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر، ادارات ثبت اسناد و املاک آمادگی دارند تا نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدام نمایند.

هاشمی اظهار داشت: با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای حوزه‌های ثبتی بندرعباس، میناب، بندرلنگه، رودان، حاجی آباد، قشم، کیش، بستک و جاسک با در دست داشتن اصل سند مالکیت  به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های فوق الذکر مراجعه تا نسبت به تعویض آن اقدام و از مزایای اسناد مالکیت کاداستر بهره‌مند شوند.

وی افزود: اسناد کاداستری از کاغذ واترمارک استفاده که با نصب هولوگرام مخصوص غیر قابل جعل بوده و نیز اطلاعاتی از جمله نشانی ملک، کدپستی، کدملی مالک و  شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات، نقشه کاداستر منطبق با نقشه‌های هوایی و کروکی محل وقوع ملک را نیز در خود جای داده و امکان هر گونه سواستفاده را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/2310/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول