اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح حد نگاری

250 هزار سند مالکیت کاداستری در خراسان‌رضوی صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی گفت: بر اساس اطلاعات طرح حد نگاری تاکنون 249 هزار و 519 سند مالکیت کاداستری برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان صادر شد.

250 هزار سند مالکیت کاداستری در خراسان‌رضوی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا رحمتی‌زاده در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در اجرای طرح کاداستر و استخراج 240 میلیون فیلد اطلاعاتی 15 هزار جلد دفتر املاک تاکنون اطلاعات 3 میلیون ملک ثبت شده، وارد رایانه شده است که در شبکه LAN و WAN ادارات ثبت اسناد و املاک تابع استان به‌روزرسانی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی افزود: همچنین بر اساس اطلاعات طرح حد نگاری تاکنون 249 هزار و 519 سند مالکیت کاداستری برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان صادر شده است.

وی گفت: در اسناد مالکیت تک برگ کاداستری حداقل 80 فیلد اطلاعاتی نهفته است و امکان جعل اطلاعات این اسناد حداقل و وجود تعارض ملکی در فضای آن به عدد صفر نزدیک است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: طرح حد نگاری (کاداستری) در اجرای ماده 12 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و مواد 46 و 211 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در سطح ادارات ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی اجرایی شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه اسناد مالکیت جدید کاداستری بر اساس اطلاعات این بانک عظیم ملکی صادر می‌شود تاکنون با بهره‌مندی از این اطلاعات به 218 هزار استعلام دفاتر اسناد رسمی پاسخ الکترونیکی داده شده است و به این طریق اطلاعات 35 هزار خلاصه معامله دریافت و در بانک اطلاعات کاداستری قرار گرفته است.

رحمتی‌زاده افزود: با تکمیل لایه‌های طرح حد نگاری(کاداستری) زمینه صدور کارت هوشمند ملکی فراهم می‌شود و به این طریق در حدود صلاحیت برای مالکان سطح دسترسی به اطلاعات ملکی به صورت الکترونیکی ایجاد می‌گردد و با اجرای کامل طرح معاملات رسمی آنی و مراجعات حضوری حذف می‌شود.

انتهای پیام/70002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول