اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 400 میلیون ریال

طرح صیانت از جنگل‌های کهور در ریگان اجرا شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: طرح صیانت از جنگل‌های کهور تاکنون با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال در ریگان اجرا شده است.

طرح صیانت از جنگل‌های کهور در ریگان اجرا شد

مجید اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در ریگان و خطر خشک شدن جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در این منطقه اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها در ریگان در حال انجام است.

وی افزود: این طرح از سال 89 در ریگان در محدوده 23 هزار و 300 هکتار از اراضی جنگلی با هدف حفظ و احیای درختان کهور ایرانی اجرا شد.

اعتمادی تصریح کرد: طرح صیانت از جنگل‌ها در سال 90 در محدوده جنگل کهور حشرآباد، حیدرآباد و دشت کریم‌آباد در 500 هکتار کانال حفاظتی به عرض 1.5، عمق 1.7 متر و به طول 13 هزار و 500 متر حفر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین محدوده ذخیره‌گاه جنگلی باقر‌آباد چهگواری به مساحت 58 هکتار به طول 3 هزار و 150 متر به وسیله سیم خاردار محصور شده است.

فرماندار ریگان بیان کرد: این طرح تاکنون اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال هزینه داشته که با تامین اعتبار در‌ اکثر‌ جنگل‌ها اجرا می‌شود.‌

اعتمادی گفت: با توجه به اینکه سرشاخه‌های اینگونه گیاهی به دلیل کالری زیاد توسط دامداران و همچنین به دلیل چوب مستحکم و زغال مرغوب توسط افراد سود‌جو قطع می‌شده با اجرای این طرح از این اقدامات جلوگیری می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان با داشتن 34 هزار و 307 هکتار جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی بیش از 120 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان گذاشته است.

انتهای پیام/80014/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول