اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) مطرح کرد

غفلت دولت و مجلس از اصل هشتم قانون اساسی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: یکی از اشکالاتی که به دولت‌ها و مجالس در طول 33 سال عمر انقلاب اسلامی وجود دارد این است که اصل هشتم قانون اساسی را اجرا نمی‌کنند.

غفلت دولت و مجلس از اصل هشتم قانون اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی اجرا نمی‌شود، اظهار داشت: یکی از اشکالاتی که به دولت‌ها و مجالس در طول 33 سال عمر انقلاب اسلامی وجود دارد این است که اصل هشتم قانون اساسی را اجرا نمی‌کنند.

وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون با توجه به همه زحماتی که دولت‌ها و مجالس کشیدند اما به اصل هشتم قانون اساسی که اجرای فریضه معروفات است توجه خاصی نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: همه در ادارات، نهادها، دانشگاهها، حوزه‌های علمیه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مکلف به اجرای فریضه معروفات در حد مقدورات و توان خود هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، تصریح کرد: با افرادی که در مقابل تذکر لسانی ایستادگی و دهن‌کجی کنند برخوردی جدی و سخت انجام می‌دهیم.

ابوحمزه در ادامه به ضرورت فرهنگسازی و آموزش به مجریان تذکر لسانی اشاره کرد و گفت: اگر در راستای اجرای تذکر لسانی فرهنگسازی نشود موفقیتی به دست نمی‌آوریم.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی برای مقابله با هنجارشکنی‌ها زحمات زیادی را می‌کشد و باید 70 درصد نهی از منکرات از طریق تذکر لسانی بوده و با 30 درصد برخورد قهری انجام شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه تصریح کرد: اگر سه فاکتور مهم تدبیر، توکل و استعانت از خداوند و تلاش را به کار گیریم در اجرای فریضه معروفات موفق خواهیم شد.

وی گفت: در طول 33 سال عمر انقلاب اسلامی چالش‌های مختلفی پیش آمده که با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری با موفقیت پشت سر گذاشتیم و همه توطئه‌ها را بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی شکستیم.

همچنین در ادامه این مراسم مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه توجه به احیای فریضه معروفات جامعه را از بدی‌ها نجات می‌دهد، گفت: به برکت انجام امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی از هم نمی‌پاشد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در سال جاری اظهار داشت: در طول سال جاری تا کنون 17 بار ستاد جلسه تشکیل داده و بیش از یکصد بازرسی از ادارات و کارخانجات با دو موضوع نماز و عفاف با همکاری استانداری انجام شده است.

وی افزود: برای 116 شورای امر به معروف ادارات کارت شناسایی صادر و 400 شورای فریضتین مدارس و دانش‌آموزی فعال شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: بیش از 4 هزار دقیقه برنامه با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان تولید و پخش شده و تعداد 300 همایش و کارگاه با موضوع فریضتین برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر چهار مانور تذکر لسانی انجام شده است، ادامه داد: در شش روز هفته امر به معروف و نهی از منکر هر روز یک همایش سنگین در خصوص فریضه معروفات برگزار شده است.

گفتنی است اصل هشتم قانون اساسی به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مربوط است.

انتهای پیام/89019/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول