اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازپرس دادسرای عمومی کرمان خبر داد

دستگیری پزشک عامل سقط جنین زیرزمینی در کرمان

خبرگزاری فارس: بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: پزشکی که در یک مرکز زیرزمینی و غیربهداشتی در کرمان اقدام به سقط جنین می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری پزشک عامل سقط جنین زیرزمینی در کرمان

حمید اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بر مبنای گزارش‌های مردمی و پی‌گیری‌های نیروی انتظامی پزشکی که در یک مرکز زیرزمینی و غیربهداشتی در کرمان اقدام به سقط جنین می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: این پزشک متخلف‌ با آمپول فشار و قرص‌های غیر‌قانونی مرتکب این عمل می‌شد.

اسحاقی بیان کرد: در زمان حضور نیروی انتظامی در محل دو زن جوان در حال سقط جنین بودند که به لحاظ وخیم بودن شرایط جسمی به بیمارستان انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: پزشک دستگیر شده‌ مسن ‌بوده و فارغ التحصیل رشته زنان و زایمان از دانشگاه مونیخ آلمان است که در یک شرایط غیربهداشتی به این عمل خلاف قانون و شرع اقدام می‌کرده است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: طبق مواد 622، 623 و 624 مجازات اسلامی هر کس عالماً و یا عامداً به واسطه ضربه و یا آزار و اذیت و یا دادن دارو یا وسایل دیگر و همچنین هر طبیب یا دارو فروش که با دارو یا اقدام به جراحی زن حامله‌، موجب سقط جنین وی شود، علاوه بر پرداخت دیه‌ به ‌یک تا پنج سال حبس محکوم می‌شود.

وی گفت: قانون‌گذار در مواردی سقط جنین را مجاز دانسته‌ که به آن سقط درمانی نیز گفته می‌شود. در صورتی به لحاظ شرایط خاص یا نوعی بیماری که ادامه بارداری برای مادر دارای ضرر جانی باشد و این موضوع با نظر دو پزشک مشاور و هیئت مدیره نظام پزشکی نیز تائید شود، این اقدام بلامانع است.

وی تصریح کرد: این قانون تا قبل از چهار ماهگی امکان‌پذیر است و پس از آن شرایط تغییر کرده و انتخاب بین دو نفس است و در صورتی امکان سقط جنین خواهد بود که ادامه بارداری جان هر دو نفس را به خطر اندازد.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول