اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

75 درصد مصوبات روستایی سفر رئیس جمهور در بوشهر عملیاتی شد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ارزیابی‎ها در استان بوشهر نشان می‎دهد 75 درصد مصوبات مربوط به روستاها در سفرهای رئیس جمهور به استان بوشهر عملیاتی شده است.

75 درصد مصوبات روستایی سفر رئیس جمهور در بوشهر عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدعباس پورهاشمی ظهر امروز در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در روستاها اظهار داشت: در سه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر 39 مصوبه داشتیم که با 75 درصد پیشرفت از میانگین کشوری در این زمینه که 63 درصد است، بالاتر است.

وی افزود: 32 درصد جمعیت استان بوشهر روستایی هستند در حالی که میانگین جمعیت روستایی کشور 29 درصد است و وضعیت استان بوشهر در این زمینه از میانگین کشوری بهتر است.

پورهاشمی تصریح کرد: از مجموع 39 مصوبه، 11 مصوبه در دست اجرا است و برای تکمیل و افتتاح آن‌ها اعتبار زیادی نیاز نیست امیدواریم با دستور استاندار برای تأمین اعتبار این پروژه‎های کوچک شاهد افتتاح آن‌ها در آینده‏ای نزدیک باشیم.

وی تأکید کرد: شش مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده هر چند مطالعات آن‌ها و مقدمات کار انجام شده است اما اجرای آن‌ها نیازمند تأمین اعتبار لازم و پیگیری است که همت و حرکت مضاعف مدیران استان را می‌ طلبد.

مشاور رئیس جمهور یادآور شد: بررسی‎ها نشان می‎دهد 22.7 هزار میلیارد تومان از اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبات مربوط به اعتبارات استانی و 3.7 هزار میلیارد تومان نیز سهم اعتبارات ملی است و سهم اعتبارات ملی کم است.

پورهاشمی با اشاره به برخی از پروژه‎های کوچک در روستاها عنوان کرد: راه آسفالته روستاهای بالای 50 خانوار تا پایان سال تکمیل و افتتاح می‎شود و روند اجرای هفت خانه روستایی نیز باید تسریع شود.

وی تصریح کرد: در بخش آب روستایی بالای 20 خانوار فقط دو دهم درصد مانده و کارهای خوبی انجام شده و آمادگی داریم در مرکز پیگیر منابع اعتبار باشیم و استاندار نیز باید همت کند.

رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش صدا و سیما در روستاها کارهای زیادی شده است.

وی با تأکید بر اشتغالزایی در روستاها خاطرنشان کرد: زندگی در روستا مولد است و امسال در شورای عالی اشتغال این بحث مطرح شده و در همین راستا شورا ایجاد اشتغال برای 300 هزار نفر در روستاها را به کمیته امداد محول کرده است.

پورهاشمی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس جمهور نشاط را در استان‎ها ایجاد و مدیریت را در آن‌ها متحول کرد و ما نیز نگذاریم مصوبات این سفرها به سال‎های بعد موکول شود.

انتهای‌پیام/66007/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول