اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد

بوشهر رتبه دوم وقوع سیل‌های خطرناک در کشور

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: استان بوشهر در وقوع سیل‌های خطرناک رتبه دوم کشور را دارد و بیشترین خسارت طی 25 سال گذشته به استان بوشهر وارد شده است.

بوشهر رتبه دوم وقوع سیل‌های خطرناک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون کرم‌پور ظهر امروز در نشستی با حضور مدیران اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه 57 درصد کل خسارت‌های سوانح طبیعی در استان بوشهر رخ داده است، اظهار داشت: در 25 سال گذشته بالغ بر 663 میلیارد تومان خسارت طبیعی در بخش وقوع سیل و خشکسالی به استان وارد شده که به طور متوسط سالانه 51 میلیارد تومان خسارت را شامل می‌شود.

وی گفت: سیل آذرماه امسال 150 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف استان وارد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر نیز گفت:در چند سال اخیر خشکسالی بیشترین بحران استان بوشهر بوده و ضمن آوردن خسارات قابل توجه به محصولات کشاورزی شاهد شیوع آفات و بیماری‌های گوناگون در این بخش هستیم.

نوذر منفرد اظهار داشت: از سال 87 تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی برای مقابله با بحران خشکسالی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزایش سامانه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را مهم‌ترین طرح‌ها در بخش مقابله با خشکسالی ذکر کرد و گفت: بیش از 14 هزار هکتار اراضی گوجه فرنگی در استان تحت پوشش این طرح است که سالانه 600 هزار تن محصول تولید می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم در روستاها بر پیشگیری از خسارت در مواقع بحران ایجاد شده است، گفت: سیل اخیر در استان به روستاها و واحدهای مسکونی آن‌ها خساراتی وارد نکرد و این

نشان دهنده اجرای طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستائیان است.

ابراهیم فرزانه افزود: تاکنون افزون بر 50هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم سازی شده است که در مواقع بروز حوادث مقاوم هستند.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول