اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد

کاهش 15 درصدی جرایم خشن در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون وقوع جرایم خشن در استان بوشهر 15 درصد کاهش یافته است.

کاهش 15 درصدی جرایم خشن در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حساسیت جرایم خشن اظهار داشت: گاهی اوقات وقوع یک مورد جرم خشن با چندین جرم معمولی برابری می‌کند و ممکن است فضای امنیتی جامعه را مخدوش و تهدید کند.

وی عملکرد پلیس استان بوشهر در مبارزه با جرایم خشن را موفق ارزیابی کرد و افزود: مجموعه پلیس با اقدامات امنیتی و به موقع در این عرصه توفیقات خوبی را به دست آورده است.

کشفیات سرقت‌ها 113 درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی استان بوشهر در ارتباط با سرقت‎های انجام شده در استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: در 10 ماه گذشته کشفیات سرقت‎ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 113 درصد رشد داشته است.

عباس‌زاده تصریح کرد: هر چند حدود 40 درصد از این کشفیات مربوط به سنوات گذشته است اما توانسته‌ایم رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کنیم و تمام تلاش ما کاهش فاصله بین وقوع سرقت و دستگیری مجرمان و کشفیات سرقت‎ها در استان است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده کاهش 16 درصدی سرقت به عنف را داشته‎ایم ضمن اینکه سرقت از مغازه‎ها سه درصد، سرقت اماکن خصوصی 125 درصد و سرقت احشام چهار درصد کاهش یافته است.

عباس‌زاده با بیان اینکه بیشترین سرقت‎ها مربوط به سرقت موتورسیکلت است، یادآور شد: سرقت موتورسیکلت که بیشترین وقوع سرقت‎ها مربوط به آن است شش درصد کاهش یافته و 98 درصد از موتورسیکلت‎های سرقتی کشف شده است.

وی ادامه داد: همچنین 107 درصد کیف قاپی‎ها در استان کشف شده و در سایر سرقت‎ها که سرقت‎های خرد هستند و بخش عمده‎ای نیز مربوط به سنوات گذشته است 152 درصد کشفیات داشته‎ایم.

سارقان بانک شبانکاره شناسایی شدند

عباس‌زاده با اشاره به سرقت مسلحانه از بانک شبانکاره اضافه کرد: همه بانک‎های استان مکلف به نصب سیستم امنیتی هستند و کوتاهی مسئولان بانک شبانکاره موجب وقوع این سرقت شد و بانکی که روزانه حداقل یک میلیارد تومان گردش مالی دارد باید به سیستم امنیتی دوربین مداربسته و آژیر خطر مجهز باشد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه سارقان این سرقت مسلحانه شناسایی شده‎اند افزود: اقدامات لازم برای دستگیری سارقان در حال انجام است و قول می‎دهیم به زودی و تا پیش از نشست مطبوعاتی بعدی آنان را دستگیر کنیم.

وی با اشاره به کاهش چشم‌گیر سرقت از بانک‎های استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته در استان بوشهر چهار سرقت مسلحانه از بانک داشتیم که امسال فقط یک مورد اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/66007/خ30/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول