اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

31 بلای طبیعی در استان بوشهر رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: از 41 بلایای طبیعی جهان 31 بلایای آن در استان بوشهر رخ می‌دهد.

31 بلای طبیعی در استان بوشهر رخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاهپور رستمی ظهر امروز در نشست بررسی مطالعات جامع خطر پذیری استان بوشهر که با حضور رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان بوشهر به لحاظ موقعیت خاص آن در کشور، یکی از استان‌های مهم و استراتژیک است که توجه به پیشگیری از سوانح طبیعی یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه در جهان 41 بلایای طبیعی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد بلایا 31 نوع آن در استان بوشهر رخ می‌دهد که مهم‌ترین آن سیل، زلزله، طوفان، خشکسالی، سرما زدگی، لغزش و رانش زمین است که هر ساله خساراتی به استان وارد می‌کند.

رستمی بیشترین خسارت را در دو بخش سیل و خشکسالی اعلام کرد و افزود: در نیمه دوم امسال هم بحران خشکسالی و هم جاری شدن سیل رخ داد به گونه‌ای که در هفته اول آذرماه جاری شدن سیل 154میلیارد تومان خسارت به مسائل زیر ساختی و کشاورزی وارد کرد و جان چهار نفر از هم استانی‌ها را گرفت.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی متعددی در دستگاه‌های اجرایی استان در بحث مدیریت بحران صورت گرفته است، گفت: لازم است این طرح‌ها در ادارات جمع آوری و به پژوهشکده سوانح طبیعی برای کاربردی کردن آنها منتقل شود.

وی بر ایجاد دفتر پژوهشکده سوانح طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: استان بوشهر برای استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های پژوهشکده  آمادگی کامل برای ارتباط تنگاتنگ با پژوهشکده دارد.

رستمی اجرای طرح مطالعاتی جامع مدیریت حوادث و ایجاد ساختمان فرماندهی مدیریت بحران در استان را ضروری دانست و تاکید کرد: آموزش مرتبطین با حوادث و سوانح باید در دستور کار قرار گیرد تا در مواقع بروز بحران پیشگیری‌های لازم برای کاهش خسارت انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر امکانات و تجهیزات پیشرفته برای اعلام وقوع برخی حوادث ایجاد شده است.

نادر شفیع خدایی با بیان اینکه 150 دستگاه خودکار و هشت ایستگاه هواشناسی در استان بوشهر وجود دارد گفت: ششمین رادار هواشناسی کشور در ایام دهه فجر در بوشهر راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این رادار 20 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: برد مفید اطلاعاتی این رادار 250 کیلومتر است و هر 15 دقیقه 25 محصول در امور ناوبری، توده هوا، سمت و سرعت باد را نشان می‌دهد و با سایر رادارهای غرب و جنوب و غرب کشور نیز در ارتباط است.

شفی خدایی افزود: این رادار با دقت بالای پیش بینی، کار سنجش پدیده‌های جوی مانند سمت و سرعت باد، نوع ابر و میزان آب موجود در آن برای بارش، پیش بینی وقوع توفان‌های تندری، رگبار، رعد و برق ، تگرگ و پدیده‌های جوی که روی نقشه‌های هواشناسی قابل شناسایی نیست را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول