اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تطهیر فتنه‌گران اشتباه بزرگی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وقتی فتنه‌گران توبه نکرده‌اند چطور می‌شود آنان را تطهیر کرد گفت: تا وقتی که سران فتنه از کرده‌های خود توبه نکنند امکان اینکه به آغوش ملت بازگردند وجود ندارد.

تطهیر فتنه‌گران اشتباه بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ‌در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز برگزار شد اظهار کرد: دهه فجر در حقیقت دهه پاسداری از یاد، نام و خاطره امام (ره)، شهدای انقلاب و نمایش عزت و اقتدار مسلمین است که نه تنها سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران را دگرگون کرد بلکه در تحولات مختلف و معادلات جهانی و بین‌المللی نیز تاثیرگذاری بسیار داشت.

انقلاب اسلامی ایران خلاقیت‌ها را شکوفا کرد

وی با بیان اینکه انقلاب ایران قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر نیست، تصریح کرد: ریشه به دست آوردن استقلال به برکت آموزه‌های دینی بود و استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی با عنایت و به برکت آموزه‌های دینی به دست آمده است.

مجتهدشبستری اظهار کرد: به برکت انقلاب خلاقیت‌ها شکوفا شد و پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به دست آمده و این جای انکار نیست، الان که آقابالاسر نداریم این نعمت بزرگی است.

امام جمعه تبریز، تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی را یکی از وظایف و رسالت‌های مهم دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادها دانست و افزود: بدون تردید با اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق این دستاوردها می‌توان نسل جدید و جوان را نسبت به انقلاب اسلامی علاقمندتر کرد.

دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال دلسرد کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در این راستا با اعمال فشارها، تحریم‌ها و تهاجم گسترده فرهنگی به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود هستند.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در برابر نقص‌های موجود پیشرفت‌ها قابل توجه و تکامل خیلی عظیم بوده است البته ایده‌آل نیست چرا که در سایه اسلام بیش از این باید پیشرفت کنیم اما باید تلاش مضاعف کرد تا حرف اول را در دنیا برای توسعه و پیشرفت بزنیم.

*یک عده به دنبال تطهیر کردن فتنه‌گران هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند کشور را به قبل از انقلاب برگردانند، اظهار کرد: فتنه 88 در حقیقت در صدد برگرداندن کشور به قبل از انقلاب بود تا کشور را به بیگانگان تقدیم کنند، این افراد همان‌هایی هستند که با کمک بیگانگان، آمریکا و رژیم صهیونیستی فتنه سال 88 را به وجود آوردند.

مجتهدشبستری گفت: یک عده در حال حاضر به طور آگاهانه و ناآگاهانه می‌خواهند فتنه‌گران 88 را تطهیر کنند و اگر این امر عالمانه یا غیرعالمانه هم صورت می‌گیرد، اشتباه بزرگی است.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش مهمی داشتند، افزود: با وجود این نقش مهم دشمنان اما برخی در حال حاضر به طور آگاهانه و یا ناآگاهانه می‌خواهند سران فتنه 88 که کشور را به سمت آشوب و بلوا هدایت کردند، پاک و بی‌گناه جلوه دهند، در حالیکه اگر امثال میرحسین موسوی فتنه‌گر نبودند پس چه کسانی کشور را با فتنه‌گری‌های خود به بحران کشاندند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بی‌گناه جلوه‌ دادن سران فتنه از سوی برخی افراد مؤمن و متدین مطرح می‌شود، جای تعجب دارد، گفت: می‌خواهند بگویند سران فتنه، فتنه‌زده بوده و فتنه‌گر نیستند.

فتنه‌گران توبه نکنند، امکان بازگشت به آغوش ملت نیست

مجتهدشبستری ادامه داد: وقتی فتنه‌گران توبه نکرده‌اند، چطور می‌شود آنان را تطهیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمانی که سران فتنه از کرده‌ها، رفتار و اعمال خود توبه نکنند، امکان اینکه به آغوش ملت بازگردند وجود ندارد و افرادی هم که تطهیر آنها را مطرح می‌کنند باید بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند.

وی، مطرح کردن انتخابات آزاد برای انتخابات ریاست جمهوری 92 از سوی برخی افراد داخلی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مگر در 33 سال گذشته انتخابات ایران آزاد نبوده که امروز این افراد این مسئله را مطرح می‌کنند.

مجتهدشبستری گفت: مطرح کردن انتخابات آزاد آگاهانه یا ناآگاهانه از سوی این افراد نتیجه‌ای جز ریختن آب به آسیاب دشمن ندارد و این افراد در صدد هستند تا صبغه اسلامی را از ایران بگیرند.

برخی می‌خواهند صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسایل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه در سایه فناوری، علم، تلاش و کوشش فراهم شده و با دامن زدن به مسائل غیراخلاقی و غیراسلامی همچنین ترویج بی‌حجابی و بدحجابی برای ارتقای جایگاه اقتصادی کشورها فراهم نمی‌شود، برخی می‌خواهند صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسائل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند.

اگر فرهنگ اسلامی در جامعه تضعیف شود به سرنوشت اسپانیا دچار می‌شویم

وی با تاکید بر اینکه اصالت با فرهنگ است، تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی در جامعه تضعیف شود به سرنوشت اسپانیا دچار می‌شویم.

مجتهدشبستری افزود: در بحث فرهنگی هر چقدر سرمایه‌گذاری شود به جاست، نمی‌گوییم در این کشور به ورزش اهمیت ندهید اما یک جوری نباشد که بودجه‌های فرهنگی را هر روز کم کرده و به جاهای دیگر اضافه کنیم. 

انتهای پیام/60002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول