اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد

احداث فرودگاه بندر چابهار با استانداردهای جهانی‌ / مبادلات کالا تا 6 میلیون تن در چابهار

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان از احداث فرودگاه در بندر چابهار ‌با استانداردهای جهانی خبر داد و گفت: ‌مبادلات کالا در بندر چابهار تا 6 میلیون تن افزایش می‌یابد‌.

احداث فرودگاه بندر چابهار با استانداردهای جهانی‌ / مبادلات کالا تا 6 میلیون تن در چابهار

حاتم نارویی‌ امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه اهمیت توسعه بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار با توجه به اهمیت و نقش آن در توسعه محور شرق و نگاه ویژه برای فعال‌سازی محور ترانزیتی و ارتباط کشورهای افغانستان و آسیای میانه با سایر کشورها از طریق دریا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر استراتژیک و مهم ایران و نزدیک‌ترین مسیر ترانزیتی افغانستان به کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس نقش بسیار مهمی در اقتصاد منطقه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر اینکه با طرح توسعه بندر چابهار، ترانزیت کالا از این بندر اقیانوسی توسعه می‌یابد بیان داشت: احداث اسکله شهید کلانتری در فاز نخست و اسکله شهید بهشتی در فاز دوم می‌تواند تحول عظیمی برای مبادلات کالا در این منطقه ایجاد کند.

نارویی همچنین در باره طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: طرح توسعه‌ای که برای این بندر در نظر گرفته شده است، افزایش ظرفیت از 2 میلیون تن به 6 میلیون تن است که با سرعت مطلوبی در حال انجام می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه داریم تا پایان دولت دهم این پروژه به بهره‌برداری برسد تا بخشی از کالاهای مورد نیاز استان‌های شرق کشور و استان‌های مجاور و نیز کشورهای همسایه از طریق این بندر اقیانوسی تأمین شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احداث بنادر موجب ساماندهی صیادان و اشتغال‌زایی و آبادانی مناطق محروم می‌شود بیان داشت: با ساماندهی بخش صید و صیادی، بندر چابهار قابلیت تأمین ماهی مورد نیاز کشور را دارد.

نارویی از احداث فرودگاه بندر چابهار در حوزه دشتیاری شهرستان چابهار خبر داد و گفت: چابهار در موقعیت ویژه جغرافیایی بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری قرار دارد و یکی از فاکتورهای مهم، ساخت فرودگاه بین‌المللی با استانداردهای جهانی در این منطقه است.

وی افزود: ساخت فرودگاه نقش بسیار مهمی در جذب توریست و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دارد.

رئیس شورای تأمین سیستان و بلوچستان بر اجرای طرح توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تاکید کرد و افزود: امیدواریم با احداث صنایع پتروشیمی، توسعه شرق کشور با جهش خوبی همراه شود و مردم فهیم استان سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق ایران از مزیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای آن برخوردار شوند.

نارویی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز سواحل چابهار و کنارک تصریح کرد: وجود آثار تاریخی مانند قلعه پرتغالی‌ها، همچنین کرانه‌های سنگی در سواحل چابهار به صورت تراسه‌ها و پرتگاه‌هایی با باریکه ماسه‌ای، به‌ویژه در سواحل پارک گردشگری (دریا بزرگ) چابهار همه روزه گردشگران زیادی شاهد تلاطم امواج دریا به صخره‌ها و چشم‌اندازهای دلنواز آن هستندکه شاید کمتر سواحلی در ایران دارای چنین مناظر و جذابیتی باشند.

انتهای پیام/75001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول