اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

شهرک‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف بهره‌برداری از دشت‌های سیستان و بلوچستان، شهرک‌های کشاورزی و کشت و صنعت در استان ایجاد می‌شود.

شهرک‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی اظهار داشت: با تأمین اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی، مطالعات ایجاد شهرک‌های کشاورزی و کشت و صنعت به منظور بهره‌برداری از دشت‌های دارای ظرفیت آب در استان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان قرنطینه دامی کشور است افزود: با تصویب اعضا حاضر در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مقرر شد آزمایشگاه مرجع دامپزشکی جنوب کشور در استان احداث و همچنین برای رفع مشکل کشاورزان حوزه شهرستان هیرمند در زمینه عدم امکان استفاده از منابع آب چاه نیمه، احداث کانال انتقال آب برای به زیرکشت بردن 65 هزار هکتار از اراضی این منطقه اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان تسریع در احداث سدهای مخزنی، اجرای طرح‌های کوچک تأمین آب و آبخیزداری برای کنترل روان‌آب‌ها، تسریع در اجرای شبکه‌های انتقال آب با لوله برای افزایش راندمان آبیاری، انجام مطالعات طرح جامع آب در استان توسط وزارت نیرو، تعیین تکلیف اراضی فاقد سند مالکیت استان و بدهی کشاورزان به بانک‌ها، مشارکت علمای استان در ترویج فرهنگ بهره‌گیری از تسهیلات بانکی، احداث فیدر کانال شماره دو چاه نیمه و برگزاری نشست مشترک استاندار و مسئولان بخش کشاورزی استان با وزرای جهادکشاورزی و نیرو و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی طرح‌ها و ظرفیت‌های آب و کشاورزی سیستان و بلوچستان مشکلات ریزگردها و احداث پالایشگاه‌های آب در استان را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

رئیس و اعضا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت جهادکشاورزی و نماینده وزارت نیرو در قالب سه تیم مسائل و مشکلات، استعدادها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شمال، جنوب و مرکز استان را مورد بازدید قرار دادند.

انتهای پیام/75003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول