اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

تفاهم بین علما جوانان را از مسیر انحراف باز می‌دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تفاهم و تعامل بین علما و افراد تاثیرگذار جوانان را از مسیر انحراف باز می‌دارد.

تفاهم بین علما جوانان را از مسیر انحراف باز می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ حجت‌ الاسلام جمال یاری در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان، اظهار کرد: بهمن ‌ماه، یادآور حماسه جاودانه ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به پیروزی ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی،‌ تصریح کرد: پیروزی امت اسلامی در شرایطی بود که دنیای شرق و غرب آن روز قدرت نخست جهان بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیروزی انقلاب با محوریت توحید و اسلام بوده است،‌ اضافه کرد: در قرن بیستم قدرت اسلام برای بار دیگر توسط امام خمینی (ره) و انقلاب به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) توانست با شکست استکبار امید را در دل‌های مردم زنده کند، افزود: دشمنان مشترک زیادی داریم که اگر قدرت دستشان باشد اهل ‌سنت و تشیع برای آنها ملاک نیست و می‌خواهند دین خاصیت اجتماعی و فرهنگی نداشته باشد.

یاری ادامه داد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تفاهم در دنیا، کسانی که طبل نفاق را به صدا در می‌‌آورند به شکست می‌رسند.

وی تاکید کرد: تفاهم و تعامل بین علما و افراد تاثیرگذار جوانان را از مسیر انحراف باز می‌دارد.

*برگزاری 12 برنامه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در تالش

فرماندار تالش نیز در ادامه نشست مذکور با اشاره به اینکه هفته وحدت یادگار به‌ جا مانده از امام خمینی (ره) است، ‌اظهار کرد: امام خمینی (ره) منادی وحدت بین امت اسلامی در برابر کفر جهانی بود.

کریم شعبانی با بیان اینکه نمایش وحدت بین شیعه و سنی در این ایام خار چشم دشمنان است،‌ افزود: با هوشیاری ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری با حفظ وحدت توطئه دشمنان تا امروز خنثی شده است.

وی ادامه داد: 12 ویژه برنامه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)،‌ امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در شهرستان تالش برگزار می‌شود.

*هفته وحدت فرصتی برای عمق‌یابی در سیره پیامبر اکرم (ص) است

فرماندار رضوانشهر نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه 12 برنامه در راستای جشن‌های میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهرستان رضوانشهر برگزار می‌شود،‌ اظهار کرد: رضوانشهر بیشترین جمعیت اهل‌ سنت در حوزه شهرستان‌های غرب گیلان را دارد.

مختار رضایی، هفته وحدت را زمان مناسبی برای عمق‌یابی در سیره پیامبر اکرم (ص) دانست.

*15 درصد جمعیت شهرستان آستارا اهل ‌سنت هستند

کیوان اسدپور فرماندار آستارا نیز در جلسه مذکور با تاکید بر اینکه اسلام‌ هراسی یکی از نقشه‌های دشمنان است،‌ گفت: شهرستان آستارا دارای 86 هزار نفر جمعیت است که حدود 15 درصد جمعیت این شهرستان اهل ‌سنت هستند.

*وحدت بین مردم اهل ‌سنت و شیعه در شهرستان‌ها زیاد است

امام‌ جمعه اهل ‌سنت پره‌سر نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند وحدت بین شیعه و سنی را از بین ببرند، اظهار کرد: وحدت بین مردم اهل ‌سنت و شیعه در شهرستان‌ها زیاد است.

حجت ‌الاسلام سید منصور شرفی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری وحدت بین شیعه و سنی باید بیشتر پر رنگ‌تر شود.

*وحدت شیعه و سنی زیر سایه نظام جمهوری اسلامی قرار دارد

امام‌ جمعه اهل‌ سنت تالش با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند اسلام بدون حکومت و سیاست باشد،‌ تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی زیر سایه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌ الاسلام حسین خانی‌پور با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد توطئه می‌خواهند جوانان ما را از دین دور کنند،‌ اذعان کرد: تربیت و سیاست دو رکن اساسی دین بوده که استکبار این دو عامل را نشانه رفته است.

انتهای پیام/2300/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول