اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

تقویت ایمان و بیداری فطرت از وظایف مهم معلمان است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: تقویت ایمان، بیداری فطرت و زدودن جهل و جاری کردن زلال دانایی در کودکان چهار وظیفه مهم معلمان و مدیران ابتدایی است.

تقویت ایمان و بیداری فطرت از وظایف مهم معلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله نوراللهی عصر امروز در گردهمایی مدیران ابتدایی که در مدرسه شاهد این شهرستان برگزار شد با اشاره به تحولات ‏ساختاری دوره ابتدایی از جمله نظام 3-3-6  و آغاز طرح 3-3-3 اظهار داشت: توکل یعنی انتخاب صحیح هدف که با کار و امید ‏همراه می‌شود و ‏برای انجام هر کار به ویژه آموزش باید ‏توکل را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی وظیفه امروز مدیران و معلمان به ویژه در دوره ابتدایی را در چهار وظیفه خلاصه کرد و افزود: مدیران و معلمان ابتدایی ایمان را بر لوح ضمیر کودکان حک می‏کنند، فطرت پاک کودکان را بیدار می‌کنند، سیاهی جهل را از دل‎ها می‎‏زدایند و زلال دانایی را بر روح کودکان جاری می‌سازند.

اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت مدیون آموزش ابتدایی است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت مدیون آموزش ابتدایی است جایگاه مدیران ابتدایی را جایگاه رفیعی دانست و اذعان داشت: علاوه بر معلمان، کتاب، روزنامه، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره‏، اینترنت و افراد اجتماع نیز بر هدایت دانش‎آموزان تاثیرگذارند و در این رهگذار ‏خلأهایی که در زمینه هدایت دانش‌آموزان ایجاد می‎شود کار را برای معلمان دشوار می‌کند که باید توسط ‏معلمان این خلأها پوشش داده شود.

معلمان باید برای ارتباط نسل جوان با خانواده‌ها تلاش کنند

نوراللهی با اشاره به نظریه دانشمندان مبنی بر اینکه مبادا نسل جوان از دست پدران و مادران جدا شود که اگر جدا شوند سعادت از کشور رخت بر می‌بندد ابراز داشت: معلمان باید برای ارتباط نسل جوان با خانواده‌ها تلاش کنند.

وی با تاکید بر ارتقای مدارج دانشگاهی معلمان و به‌روز شدن آنها، به کار انداختن موتور محرکه دانش‌آموزان برای پویاتر شدن را از وظایف مدیران و معلمان اعلام کرد.

کم‌ارتباطی خانواده‌ها با مدارس از دشواری‎های کار ‏مدیران است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس همچنین کم‌ارتباطی خانواده‌ها با مدارس را از دیگر دشواری‎های کار ‏مدیران و معلمان عنوان کرد و گفت: مدیران باید هنر خودشان را برای ارتباط بیشتر والدین با مدارس به کار بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر کیفیت‌بخشی کار آموزشی گفت: در این هنگام با رعایت صبغه معنوی کارمان را با توحید گره می‌زنیم و همگام با رهبری با کار شبانه‎روزی در سنگر دانش سرباز ولایت هستیم.

نبی‌الله آخوندی خدمت‌رسانی به مردم را از محبوب‌ترین کارها نزد خداوند متعال توصیف کرد و افزود: بالاترین معروف کار قانونی است.

انتهای پیام/2307/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول