اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز خبر داد

پایان آموزش هنرجویان دوره‌ بلندمدت فیلم‌سازی

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز از پایان آموزش دومین گروه از هنرجویان دوره‌ بلندمدت فیلم‌سازی این انجمن خبر داد.

پایان آموزش هنرجویان دوره‌ بلندمدت فیلم‌سازی

محمد‌‌حسین فخر‌دولتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران، دوره بلندمدت فیلم‌سازی جدیدی در سراسر کشور ارائه داده ‌است که اکنون هنرجویان دوره دوم آن فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی بیان داشت: در ابتدا افراد بسیاری به دلیل علاقمندی وارد این انجمن می‌شوند که پس از مدتی به توانایی واقعی خودشان در سینما پی‌ می‌برند و در مورد ماندن در این فضا تصمیم‌گیری می‌کنند.

این فیلمساز ادامه داد: افراد می‌توانند با آزمون ورودی وارد این انجمن شده و علاقمندی ‌خود به سینما را در چهار ترم به مدت 15 ماه بسنجند.

فخر‌دولتی با اشاره به فارغ‌التحصیلان دوره دوم بلندمدت فیلم‌سازی گفت: اکنون 25 هنرجوی ترم چهارم در پنج گروه در حال ساخت فیلم پایان دوره هستند.

وی افزود: در پایان ترم چهارم، هنرجویان فیلم‌نامه‌ یا طرحی را ارائه می‌دهند و یکی از مدرسان انجمن به عنوان استاد راهنما، آن را تائید و به گسترش آن کمک می‌کند.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز ادامه داد: فیلم‌هایی که در پایان دوره بلندمدت فیلم‌سازی ساخته می‌شوند، به جشنواره کشوری «فیلم اولی‌ها» راه پیدا می‌کنند.

این فیلم‌ساز یادآور شد: این انجمن همچنین به کسانی که قصد شرکت در این جشنواره را ندارند و تمایل به انجام کاری جدی‌تر در فیلم‌سازی دارند، سه ماه فرصت می‌دهد که نخستین کار خود را تحویل دهند.

فخر‌دولتی گفت: فیلمی که پس از سه ماه ساخته می‌شود به عنوان کار پایان دوره تلقی شده و مدرک بین‌المللی فیلم‌سازی آنها از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی صادر می‌شود.

این هنرمند در توضیح آزمون ورودی این انجمن ابراز داشت: در تمام کشور آزمون ورودی انجمن سینمایی جوانان ایران، سالانه یک مرتبه است که با توجه به ظرفیت دفتر‌های مختلف انجمن در سراسر کشور متغیر است و می‌تواند به دو بار در سال افزایش یابد.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز افزود: در شهر شیراز، به دلیل بسیار‌ بودن متقاضی دوره‌های فیلم‌سازی، می‌توان آزمون ورودی را دو بار در سال برگزار کرد و در هر ورودی دو کلاس را هم‌زمان به پیش برد.

فخر‌دولتی ابراز داشت: در دوره جدید بلندمدت فیلم‌سازی، نخستین آزمون در اسفند 1389 برگزار شد و فارغ‌التحصیلان کنونی، ورودی مهر سال 1391 هستند.

وی خاطرنشان کرد: در 15 آبان امسال نیز آزمون ورودی این دوره برگزار شد و هنرجویان آن در حال به پایان رساندن نخستین ترم هستند.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز درباره آزمون آینده دوره‌های آموزشی بیان داشت: به احتمال بسیار آزمون ورودی بعدی دوره بلندمدت فیلم‌سازی انجمن در مهر ماه سال آینده برگزار می‌شود.

فخر‌دولتی در توضیح رده‌بندی دفاتر انجمن سینمایی جوانان ایران ادامه داد: دفتر‌های انجمن در کشور به چهار مرتبه الف، ب، ج و ویژه تقسیم‌بندی شده‌اند که به تازگی دفتر شیراز در کنار تهران، اصفهان و مشهد به عنوان دفتر ویژه قرار گرفته ‌است.

وی در تشریح چگونگی رده‌بندی دفتر‌های انجمن سینمایی جوانان ایران عنوان کرد: شهر‌هایی که از نظر پتانسیل نیروی انسانی و آموزش در حد مطلوبی باشند به رده‌های بالاتر که الف و ویژه است ارتقا می‌یابند.

این فیلم‌ساز تصریح کرد: زمانی که دفاتر به تراز بالاتری دست یابند، امکاناتی از طرف ستاد مرکزی که در تهران است در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز گفت: این امکانات شامل تجهیزات فیلم‌سازی، استادان باتجربه، حضور در همایش‌ها و کارگاه‌ها‌یی که انجمن می‌تواند در طول سال داشته باشد، است.

فخر‌دولتی در ادامه خاطرنشان کرد: فارغ‌التخصیلی از انجمن سینمایی جوانان ایران، ابتدای راه است.

وی یادآور شد: هنرجویان بیش از یک سال در انجمن حضور داشته‌ و با بخش جدی سینما روبه‌رو شده‌اند و فرد تصمیم می‌گیرد که تنها علاقمند باقی بماند یا به صورت حرفه‌ای و جدی سینما را دنبال کند.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز اضافه کرد: از این زمان هر برخوردی با فرد از طرف خودش است و اگر فارغ‌التخصیلی تمایل به انجام کار به صورت جدی داشته باشد، انجمن امکانات لازم در اختیار وی می‌گذارد.

فخر‌دولتی بیان داشت: هنرجویان از همان ابتدا عضو خانواده بزرگ انجمن سینمایی جوانان ایران هستند و فردی که در حال فعالیت در یکی از دفتر‌های انجمن است، از امکانات دفتر‌های انجمن در شهر‌های دیگر می‌تواند استفاده کند.

این فیلم‌ساز عنوان کرد: انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز، به تازگی اقدام به تشکیل شورای تولید فیلم کرده‌ است.

وی گفت: این شورا از استادان برجسته‌ای که در سطح استان فارس در حال فعالیت هستند و همچنین نماینده‌ای از طرف هنر‌جوها تشکیل شده‌ است.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز متذکر شد: این شورا در راستای ایجاد شرایط مناسب برای طرح‌هایی است که هنرجویان ارائه می‌دهند.

فخردولتی در پایان اذعان داشت: امید است انجمن سینمایی جوانان ایران دفتر شیراز بتواند در زمینه فیلم‌سازی خدمات مطلوبی به جوانان ارائه دهد تا آنان بتوانند در آینده از آموخته‌‌های خود در کارهای جدی سود برند. 

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول