اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

250 بیمار دیالیزی در هرمزگان منتظر پیوند کلیه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: هم‌اکنون 250 بیمار دیالیزی در استان هرمزگان در انتظار پیوند کلیه هستند.

250 بیمار دیالیزی در هرمزگان منتظر پیوند کلیه هستند

محمد شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: با انجام نخستین مورد از عمل پیوند کلیه که با موفقیت در بیمارستان فوق تخصصی شهید محمدی بندرعباس انجام شد، این امکان در استان هرمزگان فراهم است که سایر بیماران نیازمند نیز با دریافت کلیه بتوانند به زندگی معمول خود ادامه دهند.

شکاری با بیان اینکه بیماری‌های دیابت و فشار خون زمینه اصلی نارسایی کلیه هستند، خاطرنشان کرد: جمعیت رو به رشد بیماران دیابتی ضرورت احداث مرکز پیشرفته پیوند کلیه را فراهم کرد که هم‌اکنون انجام این مهم در بندرعباس میسر است و نیازی به مراجعه بیماران به سایر استان‌ها نیست.

وی در همین راستا از توسعه مراکز دیالیز در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با اتمام ساخت بیمارستان 32 تختخوابی بشاگرد که دارای بخش‌های مختلف تخصصی از جمله اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش بستری و سایر قسمت‌های تخصصی است دو دستگاه دیالیز نیز خدمات‌دهی به هشت بیمار دیالیزی این منطقه که برای انجام امور درمانی خود مجبور به پیمودن مسافت زیاد تا شهرستان میناب و یا مرکز استان بودند را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان سیریک و تجهیز آن به دو دستگاه پیشرفته و همچنین مرکز دیالیز جزیره هرمز خبر داد و بیان داشت: این خدمات در حالی ارائه می‌شود که در جزیره هرمز برای یک بیمار دیالیزی امکانات درمانی در همان جزیره فراهم شده است.

شکاری از فراهم شدن امکان انجام عمل پیوند کبد در هرمزگان نیز خبر داد و یادآور شد: این عمل که فقط امکان آن در سه استان کشور فراهم است، حداکثر تا شش ماه دیگر در استان هرمزگان مقدور خواهد بود که نشان از رشد چشمگیر امکانات فوق تخصصی در استان هرمزگان است.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از بیماران نیازمند پیوند فوری هستند، افزود: می‌توان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، در این گونه موارد با اهدای اعضا بیماران مرگ مغزی مشکلات بیماران نیازمند کلیه را برطرف کرد.

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول