اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی کاشان مطرح کرد

رضایت 100 درصدی از مرکز دیالیز اخوان کاشان

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، میزان رضایت‌مندی بیماران از مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان را رضایت 100 درصدی عنوان کرد.

رضایت 100 درصدی از مرکز دیالیز اخوان کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، داوود خیرخواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به بیماران دیالیزی به عنوان یکی از مراکز ممتاز دیالیز در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ارائه کیفیت بالای خدمات به بیماران دیالیزی در این مرکز به گونه‌ای است که از زمان افتتاح این مرکز در سال 65 تاکنون حتی یک مورد شکایت ارائه نشده و رضایت‌مندی مراجعان به این مرکز به طور 100 درصدی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه این شهرستان تا قبل از سال 65 بخش دیالیز نداشته است، یادآور شد:  تعداد بیماران دیالیزی شهرستان کاشان تا قبل از سال 65 کمتر از 15 نفر بودند که این تعداد بیماران برای درمان با زحمت فراوان به قم مراجعت می‌کردند.

خیرخواه در ادامه آغاز فعالیت بخش دیالیز بیمارستان اخوان کاشان را از سال 65 با سه تخت دیالیز اعلام کرد و گفت: این تعداد تخت در سال 76 به هفت تخت دیالیز افزایش یافت و سپس با احداث ساختمان جدید مرکز دیالیز در بیمارستان اخوان شهرستان کاشان ظرفیت تخت‌های دیالیز این شهرستان به 10 تخت رسید.

وی، تعداد تخت‌های دیالیز حال حاضر در شهرستان کاشان و آران و بیدگل را در مجموع 36 تخت اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد تخت دیالیز 28 تخت در مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان، چهار تخت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و چهار تخت دیالیز نیز در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد. 

به گفته وی، بعد از انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل از شبکه بهداشت و درمان اصفهان و پیوستن به شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 87، مرکز دیالیز این شهرستان نیز با چهار تخت فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه تعداد بیماران کلیوی شهرستان کاشان را 136 نفر اعلام کرد و گفت: روزانه 56 نفر از بیماران کلیوی شهرستان کاشان در دو شیفت در این مرکز دیالیز می‌شوند.

خیرخواه، میانگین سنی بیماران کلیوی شهرستان کاشان را 61 سال ذکر و عنوان کرد: 60 درصد از بیماران کلیوی شهرستان کاشان مرد بوده و 40 درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.  

وی همچنین با اشاره به تعداد سالیانه 20 پیوند کلیه در مرکز دیالیز بیمارستان اخوان شهرستان کاشان بیان داشت: در صورت عدم تحقق این تعداد پیوند کلیه در سال، نیاز به اضافه شدن تخت‌های دیالیز احساس می‌شود.

به گفته وی، همه اقدامات اولیه پیوند کلیه از انتخاب اهداکننده کلیه تا انجام کارهای مقدماتی قبل از عمل جراحی در کاشان انجام می‌شود و تنها بیماران برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان پیوند کلیه را یکی از آسان‌ترین جراحی‌ها اعلام کرد و افزود: به غیر از اتاق عمل جراحی، تمامی امکانات لازم برای پیوند کلیه در شهرستان کاشان فراهم است.

خیرخواه یادآور شد: از سال 88 تاکنون برای همه پیوندهای کلیه در شهرستان کاشان از افراد مرگ مغزی استفاده شده که این امر از هزینه‌های بیماران کلیوی کاسته است.

به گفته وی، بیماران دیالیزی در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی نقش خیران شهرستان کاشان در تهیه دستگاه‌های دیالیز این مرکز را حائز اهمیت دانست و گفت: حدود 50 درصد خیران در خرید دستگاه‌ها و امکانات مورد نیاز مشارکت داشته‌اند.

خیرخواه خدمات‌دهی مطلوب و رضایت‌مندی 100 درصدی بیماران کلیوی از این مرکز را حاصل تلاش پزشکان، پرستاران و مسئول مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان قلمداد کرد و گفت: از شهروندان انتظار می‌رود تا با رغبت بیشتری برای ثبت‌نام، عضویت و دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند. 

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول