اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه روابط تجاری

مرکز تجاری ایران در باکو راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو خبر داد.

مرکز تجاری ایران در باکو راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت ویژه برای فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود و باید تدابیر و تمهیدات لازم برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اندیشیده شود.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان اردبیل خاطرنشان کرد: استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود و از موقعیت و شرایط استثنایی برای فعالیت‌های اقتصادی با کشور آذربایجان برخوردار است، به طوری که 90 درصد صادرات استان به جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد.

رئیس شورای مشترک بازرگانان ایران و جمهوری آذربایجان فعالیت‌های تجاری دو کشور را کافی ندانست و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو و نیز تأسیس دفتر شورای مشترک بازرگانان دو کشور در باکو می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان هموارتر کند.

پیرموذن افزود: بخش خصوصی برای ساخت و راه‌اندازی مرکز تجاری و نیز دفتر شورای مشترک بسیار مصمم است و انتظار داریم بخش دولتی نیز در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات عدیده تجار ایرانی در اخذ ویزا، مشکلات سیستم بانکی و عدم امکان جابجایی ارز و قوانین دست و پا گیر برای صادرات و مبادلات تجاری را از جمله عوامل بازدارنده در توسعه صادرات و رونق تجاری بین دو کشور عنوان کرد.

پیرموذن بیان داشت: برای رشد مناسب در فعالیت‌های اقتصادی، باید دو کشور شرایط و تمهیدات لازم را برای تجار و بازرگانان فراهم کنند.

وی با تقدیر از سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به خاطر حضور در اتاق اردبیل و استقبال از پیشنهاد اتاق برای تأسیس میز مشترک دو کشور و نیز برگزاری جلسات فصلی ادامه داد: برگزاری نشست‌های فصلی بین مسئولان بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص تجارت و اقتصاد می‌تواند راهکار مؤثری برای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور باشد.

در این نشست که با هدف دستیابی به راهکارهای مناسب و مؤثر برای توسعه روابط اقتصادی استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل برگزار شد بر تأسیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان نیز تأکید شد.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول